Případové studie

Web, který přitáhne lidi

Čilichili.cz jako internetová verze úspěšného tištěného časopisu funguje už od roku 2008. Se svým starším předchůdcem se co do úspěšnosti může srovnávat od loňského léta, kdy prošlo masivním redesignem. S měsíčním zásahem až milion čtenářů je jedním z nejúspěšnějších zábavních portálů svého druhu u nás.

Do léta 2013 platilo Čilichili.cz za relativně úspěšné médium, se solidní návštěvností (denně až 20.000 UV), sázející výhradně na zábavný mix obrázků, krátkých článků a převzatého obsahu, s minimem propojení se značkou.

Masivní redesign odstartoval úplně novou éru postavenou nejen na zcela odlišném propojení tištěného a onlinového média tak, aby čtenáři zůstal jednotný zážitek bez ohledu na to, zda čte na papíře, nebo v jakémkoliv elektronickém zařízení, ale i na zásadních obsahových změnách.

Za úspěchem stojí především unikátní texty, monopolizace „číselných“ titulků a soustředěná práce s facebookovou základnou. Denní návštěvnost webu se dostala daleko za hranici 50.000 uživatelů a počet fanoušků na Facebooku, který se stal klíčovým trafic driverem (až 70 % návštěv na webu pochází odsud), se blíží k 90.000. Společně se změnami se posunula i cílová skupina, která během jednoho roku zestárla z teenagerů do věku 20-35 let.

Bavit i prodávat

Pro Čilichili.cz je ovšem klíčové především propojení se značkou v podobě pravidelného brandovaného obsahu a produktových kampaní.

V případě studentské kampaně z podzimu 2014 bylo Čilichili.cz dokonce primárním komunikačním kanálem. Rozhodující byl jednoznačně mix dobrého produktu, cílovky a platformy, která je pro zákazníky mnohem přirozenější a mluví jejich jazykem. Navíc, nejde o věc, která je životaschopná jen v krátkodechém horizontu jedné kampaně, ale v rámci podpůrných aktivit může fungovat klidně i celoročně.

Skvělé spojení s produktem ale ilustruje i fakt, že téměř polovina z necelého milionu měsíčních čtenářů webového Čilichili přichází na stránky z mobilních zařízení. Díky tomu o sobě Čilichili.cz, potažmo Vodafone, může směle tvrdit, že je ambasadorem zábavy přes mobilní internet. A to je pro poskytovatele dat rozhodně sympatická vizitka.


Štefan Švec

O autorovi: Štefan Švec

Vystudoval masovou komunikaci a od roku 1998 pracoval v různých novinách od Kutnohorských po Hospodářské. O šest let později přišel do Vodafonu jako copywriter. Přispívá do periodik s avantgardními jmény jako je Dobrá adresa, Britské listy, A2, Tvar nebo Salon Práva. Aby si od nezávislé kultury trochu odpočinul, stará se v Boomerangu jako hlavní editor o časopis ČiliChili.

,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

16 − 14 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.