Případové studie,Návod

Vítězný recept aneb 11 ingrediencí, díky nimž vyhrajete Fénixe

Celkem jedenáctkrát se dostaly na bednu ve 2. ročníku soutěže Fénix Content Marketing práce z dílny agentury Boomerang Publishing.  Jejich tvůrci – lidi, kteří se dennodenně moří s texty, posty, layoutem, barevnými korekcemi, engagementem a spoustou dalších radostí – dali hlavy dohromady a spíchli pro vás recept na tenhle úspěch. Jestli chcete příště vyhrát, vařte s láskou z následujících surovin…

1.Důvěra

Nic nepomůže nadšení a elánu týmu víc než vědomí, že klient dává agentuře velkou míru tvůrčí svobody a respektuje jiný pohled na věc.

2. Odvaha

Představte si, že máte dětem školou povinným zpropagovat aplikaci na poskytnutí první pomoci. Jako tvůrce máte zautomatizované postupy, které vám léta fungují. A taky zábrany. Jenže tahle cílovka vám klišé a sebekontrolu nezkousne. Nezbývá, než zariskovat. Dokážete si představit, že ve vašem firemním videu potečou potoky krve a na scéně se objeví opilý bezdomovec? Ne? A proč ne?

3. Technologické inovace

Jasně, zajímavé příběhy, čtivé texty, pěkné fotky a atraktivní layout jsou věčné. Na tomhle řemesle musíte stavět, ale zároveň nesmíte přestat sledovat, jaké novinky přináší technologická revoluce zuřící kolem nás. A nebát se ty, které jsou funkční a přináší čtenáři nebo uživateli něco navíc, vyzkoušet.

4. Originalita

Nebo také původnost, unikátnost či jedinečnost. Nejžádanější bývá vždycky ruční práce, a platí to i ve firemním obsahu. Vymýšlejte vlastní formáty rubrik, používejte mladé a neokoukané ilustrátory a fotografy místo nudných fotobankových fotek. Buďte sví!

5. Správný jazyk, správná témata

Rozhodněte se, pro koho své firemní médium vydáváte, a pak pro něj také pište. Jestli děláte interní časopis pro modré límečky, nepište ho jazykem, kterým mluví ty bílé. Ti správní lidé mu nebudou rozumět a nebudou ho ani číst. To samé platí samozřejmě i u volby témat.

6. Grafik jako partner

Textař vymyslí téma článku a zpracuje ho nejlépe, jak umí. Pak pošle udělat fotografa pár fotek, které spolu s textem po nějaké době skončí v kompu grafika. S motivačním dovětkem: dělej, co umíš. Dělalo se to tak po generace a dělalo se to špatně. Pokud chcete z každého tématu dostat co nejvíc, zapojte grafika do přípravy článku dříve, než napíšete první písmenko a vyfotíte první fotku. Pomůže vám najít ten nejlepší úhel pohledu a uvidíte, že tématu tahle investice vážně sekne.

7. Fair play

Hrajte se čtenářem fér hru. Oddělte zábavu a korporátní informace, nebalte účelově čistě prodejní informace do líbivého obsahu. Čtenář/zákazník je jednak citlivá bytost, jednak vznikne ošklivý kočkopes. A ten se nebude líbit ani porotě.

8. Propagace

Děláte skvělý obsah? Fajn, ale to nestačí. Musíte ho dokázat i dobře prodat – zvlášť v silně konkurenčním online prostředí. Je dostatečně zábavný, aby ho lidé sdíleli na Facebooku? Má tak atraktivní titulní stránku, že ho nikdo nehodí do koše se záplavou slevových letáků?

9. Distribuce

Sledujte chování své cílové skupiny. Jestli nevíte, jak se chovají, kdy mají čas na zábavu a jaká média k zábavě používají, hrajete na náhodu. A na tu se pravidelně nevyhrává.

10. Tým

Jestli chcete vyhrávat ceny za kreativitu, nesmí se na projektu podílet jen samá kreativní esa. Nepodceňujte accounty, programátory, tiskové produkční, retušéry či DTP operátory. Když desetkrát naklonujete Lionela Messiho, rozhodně nevyhrajete mistrovství světa. Super originální mozky potřebují mít komu přihrát.

11. Srdce

Jestli něco chcete dělat dobře, musíte to dělat rádi. Hrozné klišé, já vím…

 

Boomerang na Fénix Content Marketing 2015

Soutěžní kategorie Umístění Název přihlašované práce
Titulní strana Zvláštní ocenění IKONA
Design Zvláštní ocenění Das Auto. Magazín.
Edukační přínos Zvláštní ocenění Magazín mladého zdravotníka
B2E časopisy 1. místo KOMPAS
B2E časopisy 2. místo Česká INFO
B2E časopisy 3. místo IKONA
B2C časopisy 1. místo ČILICHILI
B2C časopisy 3. místo Das Auto. Magazín
B2E noviny 3. místo  Albertoviny
Neziskový sektor Absolutní vítěz Magazín mladého zdravotníka
Webové stránky – online magazín 1. místo Čilichili

 


Jindřich Novák

O autorovi: Jindřich Novák

Už na studiích dělal editora časopisu Navigator. Od roku 2001 je odpovědný za obsahovou, stylistickou a jazykovou úroveň všech firemních magazínů v našem vydavatelství. Za svůj největší úspěch považuje fakt, že v dopravních prostředcích běžně potkává lidi, kteří si čtou časopisy Boomerangu a královsky se u toho baví.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

81 − = 78

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.