Případové studie

Víc je vždycky víc aneb Každý další hřebík dobrý

Magazín 365 dnů v OC Letňany býval klasickým zástupcem periodik, která u nás vydávají snad všechna nákupní centra. Tištěný ve velkém formátu na křídovém papíře, zdarma k dispozici přímo v centru. V plus minus stejném modelu fungoval celých šest let. Koncem loňského roku došlo na klientsky nejoblíbenější zadání: Chceme za méně peněz víc muziky. A tak jsme začali zákazníky lovit různými cestami.

Řešení? Content hub!

Z původního přání ušetřit se nakonec stala příležitost k celkové změně komunikační platformy. Pohled na hlavní cíl OC Letňany – přivádět do obchodního centra nové zákazníky a zvyšovat jejich loajalitu – totiž jasně ukázal, že na to jeden magazín vydávaný pětkrát do roka prostě nestačí. Primární činností vydavatelství už není tvorba magazínů, ale vytváření obsahového mixu pro více kanálů.

Více médií, obsahu i zásahu

Přesně na míru potřebám OC Letňany vznikl obsahový mix složený z pěti médií a pěti obsahových pilířů. Jejich vzájemnou kombinací zásadně roste šíře a frekvence zásahu stávajících i potenciálních zákazníků, zároveň stoupá i atraktivita a aktuálnost jednotlivých příspěvků.
Mediální mix zahrnuje: malý tištěný magazín (3× ročně), kuponovou skládačku (3× ročně), e-mailový newsletter (12× ročně), webový blog (48× ročně) a facebookový obsah (120× ročně). Obsahový mix pokrývá všechna témata: program/pozvánky, sezona/emoce, móda/inspirace, produkty/služby a slevy/inzerce. To vše se jako špagety prolíná v čase, způsobu, místě i obsahu.

Méně je pouze nákladů

Jediné, co v content hubu vykazuje klesající tendenci, je rozpočet. Úspory plynou ze snížení produkčních nákladů, ale především z možnosti sdílení částí obsahu mezi jednotlivými médii. To se týká fotografií i textů. Jednou vytvořený obsah, je-li zpracován správně, lze po úpravě snadno využít v magazínu, na webu nebo v newsletteru. Kvalita zůstává, efektivita letí vzhůru.

Čísla hovoří jasnou řečí:

2013 2014
1 médium 5 médií
1 distribuční kanál 5 distribučních kanálů
ročně (periodicita) 186× ročně (periodicita)
200 000 potenciálních čtenářů za rok 400 000 potenciálních čtenářů za rok
750 představených produktů a služeb 2000 představených produktů a služeb

Group_OCLObsahový mix® pomohl nákupnímu centru k vyššímu zásahu díky kombinaci různých tipů médií.

 

 


Věra Fibigerová

O autorovi: Věra Fibigerová

K týmu Boomerangu se přidala v roce 2013 po šestiletém působení v agentuře Ogilvy. Tři roky měla na starost regionální koordinaci televizní a tiskové reklamy kosmetické značky Dove, stejně dlouho pracovala na webových kampaních British Airways. Zkušenosti má i s prací na direct mailech a dalších reklamních materiálech. Když potřebujete, aby něco klaplo, ona to zařídí.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

52 − 47 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.