Případové studie

Co se v mládí naučíš…

Je fajn dělat užitečné věci. Třeba vydávat pro Český červený kříž časopis, který umí zachraňovat lidské životy. Doslova. 

Posláním Českého červeného kříže není jen organizování humanitárních akcí, ale také vzdělávání, zdravotní výchova, výuka první pomoci a ediční činnost. Ze všech publikací ČČK je jednoznačně nejpraktičtější a nejzábavnější Magazín mladého zdravotníka.

Přístupné od šesti let

Magazín mladého zdravotníka čtou děti ve školách i různých zdravotnických kroužcích. Vychází jen jednou ročně, ale rozhodně to není žádný hubeňour. Na 56 stránkách si to své najdou prvňáčci i teenageři. Nenudí se ani na chvilku, protože ve „zdravotníkovi“ se střídají komiksy, fotoseriály, rozhovory s dětskými hvězdami, zábavné kvízy a nechybí ani angličtina nebo soutěže o fantastické ceny. A občas je to i pořádně drsná podívaná, třeba když si děti prohlížejí realistické fotky otevřených zlomenin, popálených tváří nebo amputovaných prstů. Naštěstí jde jen o maskování, techniku, která děti učí, že krev není modrá a úraz není hezký. Zkrátka, co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš.

Sázka na správnou cestu

Život je to nejcennější, co v životě máme! Proto je poskytnutí pomoci druhému člověku naše povinnost morální, ale i zákonná. Vědět, jak na to, je naprostý základ. Český červený kříž se v oblasti kontinuálního vzdělávání veřejnosti rozhodně nebojí experimentovat. Důkazem je velmi úspěšná mobilní aplikace První pomoc, ale také letošní provokativní video nebo nekonvenční Magazín mladého zdravotníka. Boomerang Publishing tomuto konceptu věří natolik, že časopis v loňském roce na vlastní náklady přihlásil do Fénixu i do Zlatého středníku. A víte co? V obou soutěžích hned napoprvé zvítězil!


Jitka Součková

O autorovi: Jitka Součková

Vystudovala Fakultu multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. V profesním životě se nejdřív věnovala marketingu a public relations, pak se zaměřila na žurnalistiku a v letech 2004–2010 byla šéfredaktorkou časopisu Barlife. Od roku 2010 pracuje pro společnost Boomerang Publishing, kde se jako editorka podílí na tvorbě firemních i zákaznických magazínů, například pro ČSOB, OC Letňany nebo Český Červený kříž.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 3 = 5

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.