Případové studie

Proč mají Britové své banky raději než Češi?

České banky nejsou až na čestné výjimky zrovna milované značky. Zákazníci mladších ročníků žehrají na jejich zkostnatělost, ti starší nerozumí internetovému bankovnictví a všichni dohromady nadávají na výši poplatků. Přitom by stačilo kromě svých produktů nabídnout zákazníkům výměnou za jejich důvěru něco užitečného. Třeba informace.

Na britských ostrovech se po dopadech drsné finanční krize těšily bankovní instituce ještě horší reputaci než u nás. A tak jim nezbylo nic jiného, než vytáhnout do boje za zlepšení obrazu svého v očích zákazníků. I když se liší jejich produkty a cílové skupiny, jejich aktivity mají jeden společný jmenovatel. Kvalitní obsah.

Banka Santander si vzala na mušku malé a střední firmy a svou obsahovou strategií si dala za cíl vytvořit ze svých současných a potenciálních klientů komunitu, která spolu bude sdílet své zkušenosti, a navzájem se tak inspirovat k inovacím a větším ziskům. V rámci slovutného deníku Times začala vycházet čtyřstránková příloha Succesful Modern Entrepreneurship (SME) plná tipů, novinek a případových studií. V online verzi deníku vznikla sekce SME Hub a majitelé a management firem se schází na pravidelných setkáních, pořádaných bankou.

Tradiční banka Barclays se zase v rámci propagace internetového bankovnictví pustila do internetové osvěty. Své offline zákazníky učí svým programem Digital Eagles naprosté základy: jak si založit e-mail, jak používat vyhledávače, jak nakupovat v e-shopech, jak ušetřit díky Skypu, jak nenaletět podvodníkům atd. Obsah jejich YouTube kanálu jasně ukazuje, že život nezačíná ve třiceti, ale až v důchodu.

Koupě prvního vlastního bydlení může být pěkně stresující záležitost, zvlášť když nám na něj neušetřili rodiče a budeme ho muset nějaké to desetiletí splácet. First Direct se ve své komunikaci proto zaměřili na pozitivnější stránku věci – konečně (a poprvé) si budeme moct zařídit svůj byteček po svém. Požádali tedy tři známé blogery, píšící o interiérovém designu, o tipy, jak si svůj první byt zařídit. Vznikla z toho pěkná, krátká a mocně sdílená videa. O traffic se kromě inspirativního obsahu samozřejmě postarali i sami zainteresovaní blogeři.

Britské banky rozhodně vědí, co dělají. Z výzkumu The Trust Transaction vyplynulo, že celá polovina dotázaných by si díky kvalitním a užitečným informacím od své banky rozmyslela svůj přestup do dresu nějaké konkurenční.


Jindřich Novák

O autorovi: Jindřich Novák

Už na studiích dělal editora časopisu Navigator. Od roku 2001 je odpovědný za obsahovou, stylistickou a jazykovou úroveň všech firemních magazínů v našem vydavatelství. Za svůj největší úspěch považuje fakt, že v dopravních prostředcích běžně potkává lidi, kteří si čtou časopisy Boomerangu a královsky se u toho baví.

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 6 = 4

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.