Případové studie

Pravidelný čtenář si koupí víc

Výsledky výzkumu mezi cestujícími na palubách Českých aerolinií říkají, že 57 % z nich palubní magazín Review inspiroval k nákupu dárků, podniknutí výletu, nebo dokonce k poznání destinace uvedené v magazínu. Review prostě pomáhá aerolinkám prodávat víc. 

České aerolinie ve svém palubním časopise plně využívají schopnosti tištěného média udržet pozornost čtenářů, která je navíc dobrovolná a dlouhodobá. Čtenář, který si pročítá lifestylovou část časopisu, při čtení zavítá také do korporátní části, která je graficky jasně oddělena od zbytku časopisu. Review dostává čtenáře do vstřícné pozice, kdy je otevřen i vnímání prodejních informací.

Dopad na značku

Magazín Review jednoznačně rozšiřuje povědomí o značce Českých aerolinií. Skvěle v něm funguje podstata tištěného média, které si cestující může odnést domů a dát je  přečíst dalším čtenářům. Časopis se tak dostává k dalším a dalším potenciálním klientům, kteří třeba ještě s Českými aeroliniemi nelétají. I v případě, že si čtenář svůj osobní výtisk domů nevezme, ovlivňuje časopis obrovské množství lidí přímo na palubách letadel. Během dvouměsíčního cyklu ho má k dispozici až neuvěřitelných 800 000 čtenářů, což tvoří nesmírně silnou cílovou skupinu společnosti.

Obchodní efekt

Magazín sice nefunguje jako přímá prodejní brožura, prodejní funkci ale plní. Plných 78 % čtenářů ve výzkumu přiznává, že si magazín nejdříve prolistují celý a teprve potom si začínají číst články, které je zaujaly. To znamená, že více než tři čtvrtiny všech, kteří si magazín přečtou, navštíví i korporátní část magazínu. 

Z výsledků výzkumu vyplynulo, že pouhé čtení časopisu inspirovalo k akci necelých 60 % čtenářů. Některé (43,3 %) zaujala varianta podívat se do destinace, které se aktuální číslo věnovalo, jiné (7,6 %) pak inspirovaly tipy  na trávení volného času nebo k zakoupení produktů, které jsou prezentovány v rubrice dárky (7,6 %). Na přímou otázku, zda se čtenář dívá také na nabídku produktů Českých aerolinií, odpovědělo více než 62 % kladně, což potvrzuje, že magazín slouží jako podpora prodeje.

Profesní ocenění

Magazín patří mezi pravidelně oceňované tituly v Top rated ve Zlatém Středníku v kategorii B2C (konkrétně v roce 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2010, 2012) a současně se třikrát po sobě umístil na stupních vítězů v kategorii Zlatá litera, ve které se hodnotí nejlepší texty. V roce 2010 zde zabodovala reportáž Pavla Loňka o Vasově běhu Za polární září a borůvkovou polévkou, v letech 2011 a 2012 pak rozhovory s Medou Mládkovou a Reinholdem Messnerem.

01_titulka


Veronika Slavíková

O autorovi: Veronika Slavíková

S Boomerangem spojila i své studium na VŠE v Praze, kde obhájila diplomovou práci o efektivnosti palubního magazínu ČSA Review. Pět let zkušeností s projektovým managementem získala u společnosti zabývající se dotacemi z fondů EU. Marketing se jí dostal do krve během tří let v reklamní agentuře. Stará se o Šťávu od ČEZu, Review od ČSA nebo Výhledy od Veluxu. Nevěří na „kdyby“ a každý dobrý nápad ještě vylepší.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 5 = 1

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.