Případové studie

NatWest, časopis HomeLife

NatWest, vedoucí britská banka v oboru hypoték, produkuje zákaznický magazín HomeLife, aby a) zvýšila křížové prodeje NatWest produktů a služeb u hypotečních zákazníků, b) podporovala loajalitu, c) uvedla na svět strategii značky „another way“ společnosti NatWest, d) zvýšila povědomí o vylepšení produktů a služeb.

Čtyřicetiosmistránkový pololetní magazín je distribuován hypotečním zákazníkům. Čtyři verze magazínu cílí na rozdílné zákaznické segmenty. Pět editoriálních prvků sděluje klíčové prodejní a značkové zprávy, spolu s několika články v každé sekci upravené pro jednotlivé verze. Personalizovaná skládačka s dopisem vpředu a odpovědní kartičkou vzadu pomáhá získat důležitá data o zákaznících.

Výsledky

Povědomí o magazínu (71 %) je na stejné úrovni jako televizní reklamy (74 %). Průměrný čas strávený čtením HomeLife byl 14 minut, což přesahovalo průměr studie u finančních služeb. HomeLife časopis učinil významný pozitivní dopad na klíčové hodnoty značky; v porovnání s kontrolními skupinami:

  1. afinita značky se zvýšila o 5 %
  2. přitažlivost značky se zvýšila o 8 %
  3. byla vytvořena velmi dobrá návratnost; zákazníci, kteří řekli, že:
  4. navštívili NatWest pobočku 10%
  5. vyžádali si informace o produktu či službě 7 %
  6. zakoupili produkt 5 %

Jarní číslo HomeLife magazínu vytvořilo 2,3% prodejní návratnost přes call centrum (zdroj NatWest). Tím APA ukázala, že časopis pomáhá budovat image značky NatWest a tvořit významné prodeje díky doplňkovým odpovědním kanálům, jako je síť poboček.


Ondřej Zátka

O autorovi: Ondřej Zátka

První editorské zkušenosti získal na gymnáziu jako šéfredaktor školního časopisu. Během studia na univerzitě spolupracoval jako redaktor s několika nakladatelstvími (Academia, Libri, Prostor), učil angličtinu a také z ní překládal. K časopisům se vrátil v září 2007, kdy začal pracovat pro Boomerang – nejdříve jako korektor, pak i jako překladatel a editor firemních magazínů. Přes jeho stůl projde většina našich anglicky psaných médií.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

19 − 12 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.