Případové studie

Mít správné měřítko aneb Když víte, na jaké velikosti záleží

Kompas od ČSOB letos zvítězil ve Zlatém středníku coby nejlepší interní časopis. U zaměstnaneckého magazínu ale ve skutečnosti mnohem víc záleží na tom, co si o něm myslí lidé uvnitř firmy. Čtenáři z banky dávají Kompasu skvělé vysvědčení pravidelně. 

Obstojí v konkurenci s bulvárem?

Interní periodikum pod značkou Kompas vychází v ČSOB přes deset let. Hlavní cílovou skupinou jsou pracovníci v pobočkách banky, ale Kompas čtou i zástupci středního a vyššího managementu, přestože mají možnost získávat další informace prostřednictvím intranetu a specializovaného newsletteru Navigátor.

Na počátku cesty k úspěchu stálo odvážné rozhodnutí – vytvořit pro zaměstnance tak lákavý časopis, že by si ho chtěli koupit, kdyby se prodával ve stánku. Díky odvaze banky se podařilo přivést na svět elegantní a čtenářsky přívětivý titul, který dokáže nenásilně skloubit náročnější strategická témata s odlehčeným lifestylovým čtením. To vše ve vysokém standardu grafiky, fotografie i žurnalistiky. Kompas je zkrátka dospělý magazín pro dospělé lidi.

Přemýšlejte jako čtenář

Kompas je magazín, který pomáhá zaměstnancům orientovat se v dění uvnitř banky, hladce proplout úskalími pracovního procesu a ještě se o polední pauze pobavit u oddechových rubrik. Při vydávání vlastního magazínu nepřemýšlejte v první řadě o tom, co chcete říct vy, ale soustřeďte se na to, co chce „slyšet“ čtenář. Zkuste si vytipovat volně prodejná média, která zaměstnanec čte, a poučte se, jak se čtenářem efektivně pracovat.

Nestřílíme naslepo

Aby interní magazín v praxi naplno fungoval, musí v maximální možné míře odrážet a respektovat přání a potřeby čtenářů. Proto každý rok probíhá na reprezentativním vzorku zaměstnanců banky interní průzkum, jehož cílem je získat důležitou zpětnou vazbu. Hodnotí se na stupnici od 1 do 5 jako ve škole a otázky směřují do čtyř hlavních oblastí: zda a jak často lidé Kompas čtou (od pravidelně po nikdy), jak hodnotí čtivost článků, nakolik jsou pro ně informace užitečné a jak se jim magazín líbí (grafika). Zaměstnanci Kompas aktuálně hodnotí celkovou průměrnou známkou 1,9, čtenost magazínu se drží na 75 %!

Čísla jako důkaz

1,9 celková známka od čtenářů

75 % průměrná čtenost magazínu

59 % čtenářů udělilo čistou jedničku za grafiku

96 ze 100 čtenářů doporučuje Kompas jako zdroj užitečných informací

75 : 25 ve prospěch materiálů vytvořených agenturou

1 + 1 tištěná a tabletová verze skoro zdarma

CSOB_Kompas_05_14_titulka


Věra Fibigerová

O autorovi: Věra Fibigerová

K týmu Boomerangu se přidala v roce 2013 po šestiletém působení v agentuře Ogilvy. Tři roky měla na starost regionální koordinaci televizní a tiskové reklamy kosmetické značky Dove, stejně dlouho pracovala na webových kampaních British Airways. Zkušenosti má i s prací na direct mailech a dalších reklamních materiálech. Když potřebujete, aby něco klaplo, ona to zařídí.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

6 + 2 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.