Případové studie

Medvědu med, slípce zrní aneb Jak dobře cílit na své zaměstnance

Společnost Albert zaměstnává v České republice třináct tisíc lidí. Ti tvoří několik odlišných cílových skupin. Proto se v Albertu už před lety rozhodli vydávat více médií, která křížem pokryjí všechny zaměstnance, a zároveň naplní individuální komunikační potřeby každé části. Vydávají tištěný dvouměsíčník, který přináší celé firmě strategické informace, a dvoje úzce cílené noviny s vyšší periodicitou.

Všechna tři média vznikají ve spolupráci s oddělením interní komunikace, jmenovitě s Radimem Nejmanem a Veronikou Šmejkalovou.

Opravdu je čtou

Z průzkumu, který realizovala agentura Field Research mezi zaměstnanci, vyplynulo, že tištěné médium hraje v životě firmy jako komunikační prostředek zásadní roli. Také proto, že většina (59,2 %) zaměstnanců nemá přístup k intranetu. Neuvěřitelných 94,7 % zaměstnanců zná a čte časopis Úsměv a nachází v něm důležité interní informace. Časopis, spolu s přímou komunikací s nadřízeným vede mezi interními komunikačními kanály (93 %). Čtenost Úsměvu lze odhadnout na dvojnásobek nákladu, protože je distribuovaný zaměstnancům domů, kde ho můžou číst i rodinní příslušníci.

Rozdíl je klíč

Magazín Úsměv, který je určen pro všechny zaměstnance Albertu, zastřešuje strategickou komunikaci. Jednou za dva měsíce přináší rozhovory, fotoreportáže a inspiraci k dalšímu kariérnímu růstu. Zajímavostí a jistě i čtenářským tahákem je pohled do osobního života zaměstnanců.
Albertoviny, čtrnáctideník tištěný na novinovém papíře, jsou určeny především zaměstnancům supermarketů a hypermarketů Albert. Jejich obsahová koncepce a jazyk, kterým jsou psány, odpovídají očekáváním této cílové skupiny.
Naopak druhé noviny – Logican – informují zaměstnance distribučních center především o firemních novinkách, týkajících se logistiky.
Všechna zmíněná periodika mají v první řadě informační funkci. Významná je ale i jejich hodnota edukační a to, že čtenářům nabízejí zábavu a odpočinek.

Odborníci je oceňují

Albertoviny, Úsměv i Logican získávají každoročně ocenění v českých soutěžích interních periodik, vyhlašovaných různými subjekty. Například letos získaly Albertoviny v nové soutěži firemních magazínů Fénix content marketing 2. místo, v České ceně za Public Relations, kterou vyhlašuje Asociace PR agentur, také 2. místo, a v tradiční soutěži Zlatý středník dokonce 1. místo. Magazín Úsměv získal letos ve Zlatém středníku 3. místo.

Čísla nelžou

7 medailí Zlatého středníku
2 ceny Česká cena PR a 1 cena Fénix content marketing
26 000 čtenářů
94,7% znalost média
93 % zaměstnanců považuje interní časopis za hlavní zdroj informací
32 jednotlivých čísel za rok souhrnně

Titulní strana časopisu ÚsměvHlavní roli hrají vždycky zaměstnanci a jejich vztah k jídlu.


Veronika Slavíková

O autorovi: Veronika Slavíková

S Boomerangem spojila i své studium na VŠE v Praze, kde obhájila diplomovou práci o efektivnosti palubního magazínu ČSA Review. Pět let zkušeností s projektovým managementem získala u společnosti zabývající se dotacemi z fondů EU. Marketing se jí dostal do krve během tří let v reklamní agentuře. Stará se o Šťávu od ČEZu, Review od ČSA nebo Výhledy od Veluxu. Nevěří na „kdyby“ a každý dobrý nápad ještě vylepší.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 80 = 90

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.