Případové studie

Košile je vždycky bližší než kabát aneb Překládat cizí články nestačí

Když společnost Porsche Česká republika měnila v roce 2013 svůj časopis pro značku Volkswagen, rozhodla se vsadit nejen na moderní grafiku, ale především na kvalitní obsah. Ten jenom slepě nepřebírá z německého originálu, ale tvoří také vlastní, vyloženě lokální obsah – s neotřelými nápady a ve stylu. Velkou roli hrají příběhy, ekologicky šetrný koncept Think Blue, zajímavá témata a infografiky.

DAM-CZ-3_14_final-3-4Lokání obsah prodává: raději českého kuchaře než německého myslivce.

Většina z nás se v autosalónu objeví jen párkrát za život. A tak když už si vaše auto jednou klient pořídí, je dobré zůstat s ním v kontaktu i když zrovna nákup nového vozu neřeší. K tomu slouží mj. právě magazín. Chytře vystavěný a využívaný obsah může být ideální prostředek mixu péče o zákazníky. Vzhledem k tomu, že Volkswagen staví svou komunikaci na lidskosti, inteligentním humoru a přátelství, je obsah jeho magazínu nasnadě – musí být spíše lifestylový než technologický, zábavný než jen nudně odborný a lidský spíš než korporátní.


Pojmout své téma neotřele

Už první číslo v novém designu a s obsahem určilo styl magazínu. Volkswagen nebere auta jako nedotknutelné modly, ví, že jsou běžnou součástí našich životů, proto na nich také hledá spíš zábavný a lidský rozměr. „Pokud se třeba v Das Auto. Magazínu mluví o tom, jak skvělý je model Amarok, nepíšeme o jeho technických specifikacích, ale najdeme konkrétní auto, které v zimě v létě vozí zásoby pro Poštovnu na Sněžce,“ popisuje Jan Čermák z marketingové komunikace značky Volkswagen. Das Auto. Magazín píše čtivým a přístupným jazykem a obsah podporuje moderní grafické zpracování. V čísle se objevují autorské fotografie, infografiky i originální ilustrace.

Kdo říká, že v Čechách nejsou stejně dobří ilustátoři, jako v Německu?

Kdo říká, že v Čechách nejsou stejně dobří ilustátoři, jako v Německu?

Spider-Man jezdí v Golfu?

Tvorba lokálního obsahu nezůstává jen u magazínu, ale zasahuje i do sociálních sítí, v případě značky Volkswagen se jedná o Facebook a Twitter. Publikum sociálních sítí očekává výrazně automobilový obsah. Značka chce však mluvit také o dalších aktivitách kolem sportu, ekologie apod. A tak je třeba oba zájmy skloubit. „Umísťujeme sem automobilová témata v širším kontextu, pojatá zábavně nebo nezvykle, například jako automýty, desatero dobrého řidiče, rady na cesty nebo hádanky, jakými modely značky Volkswagen by jezdili slavní hrdinové, třeba Spider-Man,“ dodává Jan Čermák.

Das Auto. Magazínu nechybí ani elektronická podoba. Ta vychází od podzimu 2014 ve verzi pro iOS a Android a oslovuje publikum, které si rádo hraje. Oproti tištěné verzi zde čtenář najde více fotografií, videa a další interaktivní obsah.

https://issuu.com/vymetal/docs/dam_cz_3_14_final

Data

Časopis

Náklad: 20 000 ks
Vydání: 5
Medaile ze soutěží: 3
Koncentrace aut v jednom čísle: 70

Facebook

Počet fanoušků: 56 500
Měsíční nárůst fanoušků: 952
Počet aktivních uživatelů denně: 500


Andrea Krenková

O autorovi: Andrea Krenková

Během své praxe nasbírala zkušenosti z marketingu, obchodu a komunikace. V Boomerangu má ve svém portfoliu klienty z oblasti módy, financí i automobilového průmyslu. Vystudovala Mediální studia na Karlově univerzitě. Baví ji, že si i v práci může číst časopisy.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

16 − = 10

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.