Případové studie

Když patříte do rodiny…

Tištěný magazín Šťáva vydává Skupina ČEZ pro své zákazníky od podzimu 2011 třikrát ročně. Jeho cílem je zlepšovat vnímání značky ČEZ, informovat o nových nabídkách, podporovat prodej a také bavit. O tom, že se Šťávě tyto úkoly daří plnit, svědčí dvě Zvláštní ceny Zlatého středníku za efektivitu, které si na konto připsala za tři roky existence. A hlavně zákazníci, ze kterých si víc než polovina nechává Šťávu v knihovně, aby se k ní mohli vracet. 

Šťáva je magazín pro celou rodinu. Časopis funguje jako podpora Zákaznického programu Šťáva, je psán srozumitelným jazykem a pracuje s funkční a přívětivou grafikou. Přináší univerzálně zajímavá témata, rozhovory se známými osobnostmi, tipy, jak trávit volný čas, i produktové novinky z nabídky Skupiny ČEZ. V současnosti redakce připravuje již desáté číslo tohoto magazínu a celkový náklad již přesáhl hodnotu 11 milionů výtisků.

Webový magazín www.stava.cz přejímá a rozšiřuje obsah časopisu a doplňuje ho o unikátní materiály. Šťáva tak může publikovat i multimediální a interaktivní obsah, například videa. Web má sledovanost kolem 40 000 unikátních návštěvníků měsíčně.

Čísla mluví pro tištěný časopis

Výsledky výzkumů, provedených společnostmi Data Servis a Factum Invenio mezi tisíci zákazníky ČEZ, potvrdily, že časopis znají tři pětiny zákazníků (67 %) a více než polovina z nich si ho po přečtení založila, aby se k němu mohli vrátit (60 %). Část z nich ho nabídla dalším lidem (14 %). Závěry výzkumu říkají, že časopis zaujme cílovou skupinu více než klasické produktové tiskoviny a zlepšuje image ČEZ.

Šťáva v číslech

  • Zná ji 67 % zákazníků, www.stava.cz pak 48 % respondentů
  • Zlepšuje image ČEZ? 25 % čtenářů tvrdí, že ano
  • Archivuje si ji 60 % čtenářů
  • Nové informace v ní najde 75 % čtenářů
  • Pro 54 % čtenářů je magazín užitečný


Veronika Slavíková

O autorovi: Veronika Slavíková

S Boomerangem spojila i své studium na VŠE v Praze, kde obhájila diplomovou práci o efektivnosti palubního magazínu ČSA Review. Pět let zkušeností s projektovým managementem získala u společnosti zabývající se dotacemi z fondů EU. Marketing se jí dostal do krve během tří let v reklamní agentuře. Stará se o Šťávu od ČEZu, Review od ČSA nebo Výhledy od Veluxu. Nevěří na „kdyby“ a každý dobrý nápad ještě vylepší.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 1 = 2

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.