Případové studie

Každé z těch 30 000 slov se vyplatí

ČILICHILI je firemní magazín Vodafonu, vycházející od roku 2004. V nákladu kolem 100 000 výtisků s přibližně 200 000 ověřených čtenářů jde o jedno z největších a pravděpodobně vůbec nejúspěšnější firemní periodikum v České republice. Odvážný obsah a inovativní design časopisu byl kromě neutuchajícího čtenářského zájmu oceněn řadou domácích i mezinárodních cen.

Nové číslo firemního zákaznického magazínu dostanete v prodejnách Vodafonu každý měsíc. Tištěná verze časopisu se skládá z produktové nabídky a lifestylové části. Ta se díky své drzé a nesmlouvavé koncepci stala mezi zákazníky Vodafonu legendou.

Změřeno a zapsáno

ČILICHILI je jediný český firemní časopis, jehož znalost lze měřit na vzorku populace (znalost dosahuje 3 %). A drzé rozhodně neznamená neefektivní. V letech 2008–2013 realizovala výzkumná agentura Millward Brown opakované výzkumy efektivity jeho vydávání. Tento výzkum doplňují informace z Media projektu, výzkumu GFK, Medianu a ABC. Zkoumaly se jak reakce zákazníků Vodafone, tak reakce zákazníků konkurence a průzkum probíhal i mezi prodavači v obchodech Vodafonu. Otázky směřovaly na dopad časopisu na značku, na motivační efekt magazínu a na podporu loajality mezi zákazníky.  Výsledky potvrdily, že ČILICHILI je nejpopulárnější médium značky Vodafone mezi zákazníky. Vyzvednutí nového čísla magazínu je jedním ze tří hlavních spontánně jmenovaných důvodů návštěvy prodejny Vodafonu. ČILICHILI dělá značku Vodafone mladší (57 % respondentů), lidštější (56 % respondentů) a odlišnou od konkurence (81 % respondentů). Magazín je nejoblíbenějším nástrojem obchodníků v obchodech při akvizici nových zákazníků a jako nástroj prodeje obecně. Čtenáři ČILICHILI mají ke značce Vodafone bližší vztah (o 66 %) než nečtenáři. Plných 98 % čtenářů tištěného časopisu věnuje pozornost komerční nabídce; magazín výrazně pomáhá při prodeji služeb Vodafonu. Magazín dokáže prodat více služeb, měnit povědomí v porozumění a má vysoký akviziční potenciál. Peníze vynaložené na vydávání vydělávají dál.

Na webu to jde

Od roku 2008 vychází také internetová verze ČILICHILI na stránkách cilichili.cz. Ta se díky vlastnímu i z tištěného časopisu převzatému obsahu stala jednou z nejsledovanějších zábavných stránek pro mladé u nás. Má pravidelně kolem 1 000 000 unikátních návštěvníků a téměř 90 000 přátel na Facebooku. Denně díky tomu tisíce zákazníků získávají povědomí o značce a dozvídají se o nových kampaních či produktech. Onlinové ČILICHILI převzalo od tištěného štafetu i v tom, že sbírá oborové ceny jako na běžícím pásu. 

01_Cover_Cili_05_14.indd


Štefan Švec

O autorovi: Štefan Švec

Vystudoval masovou komunikaci a od roku 1998 pracoval v různých novinách od Kutnohorských po Hospodářské. O šest let později přišel do Vodafonu jako copywriter. Přispívá do periodik s avantgardními jmény jako je Dobrá adresa, Britské listy, A2, Tvar nebo Salon Práva. Aby si od nezávislé kultury trochu odpočinul, stará se v Boomerangu jako hlavní editor o časopis ČiliChili.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 60 = 68

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.