Online a sociální média

Jak zabalit PR zprávy do příběhů a článků

Ve článku Vlastní média jsou bránou k zákazníkovi jsem se věnovali zásadám, jak použít vlastní média k budování vztahu se stávajícím i potenciálním klientem. Pro inspiraci jsme našli 3 příklady, kde ukázkově tvoří a využívají obsahu tak, aby čtenáře „chytil“, a ten měl důvod se k médiu vracet.

  • ČiliChilli a cilichilli.cz – velmi úspěšný prodejní nástroj Vodafonu. Lidé si pro časopis chodí kvůli kvalitním a vtipným článkům. Domů si ovšem neodnáší jenom čtení, ale také aktuální nabídku telefonů a tarifů. Webová stránka cilichilli.cz překročila v říjnu 750 tisíc unikátních návštěvníků měsíčně, a to je na naši republiku opravdu hromada. 
  • muzivcesku.cz – blog Jakuba Lohniského, majitele obchodu s pánskou módou Le Premier. Dnes nejvlivnější módní blog  v českém jazyce. Blog buduje velmi silnou vazbu, získává zákazníky pro obchod a zároveň významně pomáhá media relations, protože o články a komentáře autora mají zájem přední česká média, jako je Forbes nebo iDnes.
  • angusfarm.cz – restaurace, ubytování a farma hovězího skotu plemen Angus v jižních Čechách. Na svých internetových stránkách zveřejňují recepty na své speciality, za které získaly řadu ocenění. Ano, prozrazují know-how a ano, lidé si je mohou uvařit sami doma. Ale jednoho dne pojedou jižními Čechami a přijdou se najíst do restaurace.

Balte PR sdělení do příběhů. Ať již děláte blog, tisknete časopis nebo „jen“ spravujete Facebook, nabízejte lidem obsah, který je bude naplňovat a bavit.


Jan Husták

O autorovi: Jan Husták

Profesní kariéru započal již na střední škole, kdy pět let působil v přední agentuře věnující se výzkumu trhu. Jeho další kroky směřovaly do public relations. Více než tří roky se jako Account Manager věnoval komunikačním strategiím, krizové komunikaci a media relations. V Boomerang Publishing se kromě klientů stará také o obraz a image agentury. „Věřím ve kvalitní obsah. Myslím si, že content marketing je podceňovaným komunikačním nástrojem a já se to pokusím změnit. Především online média nabízí možnosti, které ještě řada firem neumí zatím naplno využít.”

, , , , , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 6 = 3

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.