Online a sociální média

Vytvářejte obsahové monopoly!

Vaše značka má pevně definované hodnoty a positioning. Snažíte se pod ní prodávat své produkty nebo služby, které mají specifické vlastnosti a přednosti. O to samé se denně snaží celá řada vašich konkurentů. Potřebujete se vůči nim vymezit. 

Co tak všechny předběhnout a podchytit si zákazníky v ranějším stádiu nákupního procesu? Podle teorie “See-think-do-care” by o vaší značce měli vědět už ve fázi See (kdy se jen tak rozhlíží kolem) nebo Think (kdy jste sice na jejich short listu, ale stále je může zlákat konkurenční nabídka). Řešením je obsah! Ale ne ledajaký. Zvlášť na internetu, kde je většina obsahu zadarmo a firemní médium tak ztrácí svojí odvěkou výhodu.

Vezměme si za příklad Českomoravskou stavební spořitelnu. Tradiční a solidní značku, která je silně etablovaná u dnešních padesátníků a šedesátníků, ale pro jejich děti už je logicky trochu “oldschool”. Jenže Liška právě po nich, zcela logicky, prahne a potřebuje se stát pro příslušníky generace Y atraktivní. Proto se rozhodla vytvořit on-line magazín, který kolem sebe soustředí mladé fandy do moderního bydlení, ze kterých se postupem času stanou vlivní ambasadoři značky. Bohužel původní obsahová koncepce sázející na praktické nebo humorné informace na téma bydlení očekávání nenaplnila.

Museli jsme na to jít jinak. Věděli jsme, že fotek krásných luxusních interiérů a designových skvostů je plný Pinterest a online verze zavedených magazínů a blogy e-shopů s vymazlenými bytovými doplňky chrlí spoustu. Na českém internetu ale chyběl inspirativní obsah o bydlení pro dívky a mladé ženy, které už chtějí začít “hnízdit” a zařídit si bydlení po svém. Brzy se ukázalo, že tipy na vkusné, hravé, unikátní a přitom cenově přijatelné řešení interiérů naši cílovou skupinu extrémně zajímá. Návštěvnost webu se zvýšila o 500 %  a facebookové stránce začali organicky přibývat přesně ti fanoušci, se kterými značka bude dále pracovat.

 

liška

 

Chcete tento úspěch zopakovat? Pokud máte produkt, který řeší potřebu cílové skupiny, pomůžeme vám najít a přivlastnit si téma, které je na internetu volné a pro cílovku relevantní.

 

Blog_BP_1274x716_III


Radoslav Kuba

O autorovi: Radoslav Kuba

Profesionál v kontentovém marketingu. Od roku 2000 se podílel na budování značek Tesco, Nový Smíchov, Metropole Zličín, Centrum Chodov. Pracoval na zrodu a vydávání časopisů TIME IN a Gurmet. Stojí za novodobým úspěchem značky BOTAS a jeho flagship storu Botas Concept Store. Jeho mise je vytvářet pro významné firmy a značky jedinečný, fascinující a pestrobarevný obsah, který jim pomáhá v tom, co dělají a k dosažení toho, co si přejí.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 35 = 36

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.