Online a sociální média

Víte, s kým máte tu čest?

Stalo se standardem, že když máte s někým schůzku, prolustrujete si ho nejprve na LinkedInu nebo na Facebooku. Většinou zjistíte, jak dotyčný vypadá, kolik mu je let, co ho baví, jak přesně se jmenuje jeho pozice… Ale co vaši fanoušci na Facebooku? Víte, s kým vlastně máte tu čest?

Ať již spravujete firemní profil sami, nebo si najímáte agenturu, měli byste vědět, pro koho obsah tvoříte. Jistě, znáte přeci cílovku vaší značky, ale ta se na Facebooku může dost lišit.
Hra na Sherlocka, v podobě prohlížení jednoho fanouškovského profilu po druhém, se nejeví zrovna efektivně. Přitom vhodnou analýzou můžete identifikovat konkrétní skupiny lidí, kteří „lajkují“ vaši stránku.

Statistika věda je…

Hodně vám může napovědět i sám Facebook. V Přehledech najdete záložku Osoby, ve které se vám zobrazí demografie a geografie vašich fanoušků. Analýzou se pak dá zjistit, s jakými lidmi pracujete. Zda jsou to skalní fanoušci značky, aktivní uživatelé FB, kteří „lajkují“ kdeco, nebo třeba fandové daného odvětví bez ohledu na konkrétní značku. Překvapit vás může třeba to, že vaši stránku z velké části lajkují lidé, o které vůbec nestojíte. Především tzv. „mrtvé duše“, které jste pravděpodobně přilákali nějakou soutěží, ale váš produkt je vlastně vůbec nezajímá. Analytici sociálních sítí umí zjistit, i jaké další stránky mají vaši fanoušci rádi, které pivo pijí, jakým jezdí autem a že jsou to třeba pořádní vlastenci.

K čemu je to dobré?

Příspěvky pak můžete upravit tak, abyste se vašim lidem co nejvíce trefili do vkusu, ať již vhodným copy nebo grafikou, ve které můžete odkázat i k jejich dalším zájmům nebo oblíbeným věcem. Jistě to ocení nejen počtem „lajků“, ale i pravidelnými návštěvami vaší stránky. Informace o vašich fanoušcích využijete také při zacílení propagovaných postů, které bývají s ohledem na klesající dosah příspěvků čím dál častější.

Ano, nikdy se nezavděčíte všem, ale za zkoušku to stojí. Co myslíte?


Andrea Krenková

O autorovi: Andrea Krenková

Během své praxe nasbírala zkušenosti z marketingu, obchodu a komunikace. V Boomerangu má ve svém portfoliu klienty z oblasti módy, financí i automobilového průmyslu. Vystudovala Mediální studia na Karlově univerzitě. Baví ji, že si i v práci může číst časopisy.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 1 = 2

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.