Online a sociální média

„My vám to nenutíme“ aneb deset způsobů, jak NEodepisovat zákazníkům na sociálních sítích

Nemusíte být zrovna odborník na sociální sítě, abyste věděli, jak na nich komunikovat se svými zákazníky. Je to zkrátka otázka něčeho, čemu já osobně říkám „sociální intuice“, selského rozumu a taktu.

Při odepisování na komentáře a hodnocení klientů na vaší stránce se ponořte do cílovky, vyvolávejte interakci a odepisujte (potom, co napočítáte do pěti) i na to, co je pro váš byznys příjemné asi tak jako třeba odhalený daňový únik.

Někteří správci sociálních sítí to ale ještě nepochopili. A protože slova učí, příklady táhnou, řekneme si, jak se se zákazníky nekomunikuje, na několika odstrašujících případech. Teoretických řečí o tom, jak se to „dělá“, už jsme totiž všichni četli dost.

Tady máte TOP 10 základních pravidel:

 

1. Nebuďte slovně rozšafní a nevypovídaní, obzvláště, pokud „poučujete“ zákazníky. Kdyby chtěli číst elaboráty, zajdou si do knihovny pro Jiráska.

stravovani

2. Neodpovídejte zaobalenou urážkou.

 

bistro

3. Už vůbec neodpovídejte nezaobalenou urážkou.

rizkarna

4. Nemystifikujte zákazníky. Nic zlého vám neudělali, kromě toho, že u vás chtějí utrácet svoje peníze.

kfc

6. Stejně tak nenuťte nespokojeného zákazníka, aby něco chápal. Obzvláště vaši chybu.

alza

7. Ironii a urážlivost jsme měli pohřbít už v osmé třídě základní školy.

leo express

8. Pokora je základ. Nemluvíte se svým patnáctiletým synem, který přišel o tři hodiny později z didžiny.
dpd

9. Za chyby se omluvte, ale ne komentářem typu „To nepotěší“. A ještě s jazykovými chybami.

komerčka

10. Nezkoušejte na stížnosti neodpovídat. Strategie mrtvého brouka je trapná, chcíplý brouk se pak navíc nafoukne do gigantických rozměrů.

lidl


Markéta Bajerová

O autorovi: Markéta Bajerová

Již během studia žurnalistiky na Karlově univerzitě nastoupila do redakce časopisu Týden a s radostí přispívala také do Instinktu. Rok vypomáhala v online marketingové agentuře VISIBILITY digital, kde měla na starosti sociální sítě. V ČiliChili nastoupila do editorského týmu, který si nemůže vynachválit. Kde jinde by se mohla živit smyslem pro humor? Ve volném čase se věnuje iniciativě Nekupuj. Adoptuj! a miluje cestování. 

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

8 + 2 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.