Online a sociální média

Prozradím vám tajemství našeho úspěchu

Z monitoringu odborných médií se na mne týden co týden sypou novinky o zakládání contentových agentur, o tom, že stávající agentury mění svůj přístup, a že prostě všichni chtějí svým klientů nabízet „nová, neotřelá, překvapivá, unikátní a jedinečná“ řešení komunikace. Často tak čelím dotazům, co s tím budeme dělat, a jestli nám nevadí, že někteří naši kolegové odchází k mladé progresivní a neotřelé konkurenci?

Tak pěkně popořádku. My s tím nebudeme dělat nic. Noviny, PR a komunikační agentury milují superlativy (i my je milujeme, ale roky si vystačíme jen s jedním). Je naopak dobře, že se obsahu přikládá čím dál větší role. To, že vznikají nové agentury, je vpořádku, to že se staré agentury snaží faceliftovat, je také přirozené, když už jim nic jiného nezbývá. A to, že někdo od nás odejde ke konkurenci, je nasnadě, protože kam jinam by měl jít někdo, kdo umí péct housky, když v pekárně A už ho to nebaví? Do pekárny B, nikoliv do autoservisu Q. Divit se nad tím, neřku-li pohoršovat je ztráta času.

Homér a ti druzí

Proč si myslím, že všechny ty řeči o novém a překvapivém přístupu k obsahu jsou jen PR bláboly? Protože vše o obsahu a vyprávění příběhů bylo již vynalezeno. Vděčíme za to Homérovi, Bibli, Dalimilovi, Shakespearovi, Fitzgeraldovi a dalším. Příběh se dá vyprávět buď dobře nebo špatně. V našem oboru dobře znamená tak, že přinese úspěch klientovi, jeho značce a jeho produktům. A tak ten obsah prostě umíte nebo neumíte dělat.

Všechno nové jsou jen možnosti a technikálie, jak příběh dostat ke čtenáři, divákovi, posluchači. V našem oboru je nutné sledovat nové nástroje a učit se s nimi pracovat, tak jako v každém oboru. Ale ani ty sebelepší nástroje neudělají nakonec z nýmanda hvězdu. Posaďte mě do formule jedna, ostatním pilotům F1 dejte obyčejná auta za rozumnou cenu a na okruhu budu poslední – vsaďte se!

Co je tedy podle mne zdrojem našeho úspěchu? Jen pár věcí, protože vše dobré je také jednoduché na první pohled a hluboké uvnitř. Boomerang Publishing byl před patnácti lety vytvořen s duší, ta duše v něm zůstává, i když lidé odcházejí a přicházejí. Věřím, že ti, co odejdou, si jí kousek nesou s sebou dál. Byl bych tomu rád.

Duše firmy je něco jiného než firemní kultura. Nedá se kodifikovat v manuálu, je to něco, co prostupuje společenstvím, v tomto případě firmou. Utváří ji jak jednotlivci, tak celek. Jejich myšlenky, práce i přístup k životu. Nedá se to koupit ani implementovat koučem. A když to tam je, tak je to přítomné ve všem, co od nás jde ven, ale i dovnitř.

Vedle toho je naším axiomem nikdy nestát na místě. Stále hledáme, zkoušíme a pozorujeme, abychom mohli naši práci dělat nejlépe. Víme, že to neděláme jenom pro sebe, abychom se mohli vytahovat. Naší odměnou je primárně zisk, který jsme oprávněni mít pouze, když mnohem větší zisk z naší práce má náš klient. Proto děláme vše pro klienty. A s lehkostí, protože firma s duší má i klienty s duší a to je největší přednost naší práce.

Jarda Jágr obsahu

Držíme si systém Jágrů, kteří nesou duši a zkušenost, ale i mladých talentů, proto se nikdy nic neděje, když od nás odejde i sebelepší člověk, protože know-how není klíčem k úspěchu, nemáte-li zdravou duši firmy.

A také se nebojíme. Zdravé sebevědomí pomáhá. To, které získáte na základě dlouholetých zkušeností, to které si budujete i na základě proher a neúspěchů, to které máte, když víte, že v domě sedí ti nejlepší lidé pro náš obor, o které se vždycky můžete opřít.

Jsem dalek toho tepat konkurenci, zviditelňovat se na její úkor nebo ji dokonce zesměšňovat.
Spíše věřím, že přes nutné proklamace o jinakosti bude ve firmách, se kterými pracují, na prvním místě spíš duše a poctivá práce, protože to je dobře i pro nás. To je tedy má odpověď na otázky uvedené shora.


Marek Slezák

O autorovi: Marek Slezák

Vystudoval politologii, od roku 1994 ale pracuje v PR a marketingové komunikaci. V roce 2001 založil Boomerang Publishing, kde je dodnes na pozici výkonného ředitele. Prostě člověk, který to všechno drží pohromadě a že to je někdy pěkná fuška. Díky patnáctileté zkušenosti v médiích konzultuje strategii velkým značkám na trhu.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

21 + = 22

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.