Online a sociální média,Případové studie,Návod

Jak se dostat ke čtenáři?

20 Bře , 2017  

Jak se dostat ke čtenáři aneb malý projekt a dobrý obsah potřebují chytrou propagaci

 

Máte projekt, který byste rádi dostali do povědomí lidí? Potřebujete začít plnit svoje KPIčka, ale současná PR strategie na Facebooku nefunguje? Pojďte se kouknout do naší kuchyně, na konkrétní případové studii Dialiga.cz vám ukážeme, jak vaříme on-line propagaci v Boomerangu.

Projekt Dialiga přináší fundované, odborně garantované informace a nové poznatky týkající se života s diabetem. Ze všeho nejdřív je tedy pochopitelně potřeba identifikovat na internetu lidi, které z nějakého důvodu téma diabetu zajímá, a spojit je do námi vytvořené komunity.

Obsah + výkon

V navrhované strategii musí dojít k prolnutí dvou světů – obsahového a výkonnostního. Pomocí kanálů jako Facebook, Seznam a Google pak zasáhneme uživatele, ať už jsou v jakékoliv fázi „See Think Do Care“ cyklu.

Asi největší propagační chybou, se kterou se v on-line setkáváme, je nepravidelně vytvářený obsah, navíc často nepřizpůsobený sociálním sítím. Pokud je takový obsah propagován třeba na FB, náklady na zájem o příspěvek se mohou vyšplhat k pěti až devíti korunám! Tato metrika pomocí reakcí uživatelů (kliky, lajky, sdílení, komentáře a uložení příspěvku) perfektně vyjadřuje atraktivitu propagovaného obsahu.

Otázku, jestli je vůbec nutné obsah propagovat, jasně zodpoví následující graf. Z vlastní zkušenosti víme, že v současnosti bohužel nezbývá než souhlasit, protože organicky už Facebookem moc lidí nezasáhneme.

Optimalizovaný zájem za korunu

V Boomerangu se dostáváme průměrně na 1 Kč za zájem o příspěvek, což při inzertním rozpočtu 10 tisíc korun měsíčně vytvoří takový zásah a interakce, jako kdybychom měli v případě neoptimalizovaného obsahu na inzerci k dispozici 50–90 tisíc korun. To už se sakra vyplatí zapracovat na kvalitě obsahu a jeho cílení!

V přehledu níže lze sledovat vývoj naší práce s obsahem a cílením u Dialigy. Využíváme poloautomatické cílení na pečlivě zvolenou cílovou skupinu se společným reklamním rozpočtem, kdy virálně úspěšnější příspěvky dostávají větší část rozpočtu než ty méně úspěšné. Vše se aktualizuje v reálném čase a přímo reaguje na zpětnou vazbu v podobě interakcí od uživatelů. Doby, kdy každý příspěvek dostával na propagaci stejnou částku, jsou zkrátka definitivně pryč.

Cílení máme nastavené akvizičně, tedy nikoli na fanoušky stránky. Ti by samozřejmě dané metriky zkreslovali. V přehledu si můžete všimnout, že efektivita využití reklamního rozpočtu roste geometrickou řadou a po čtyřech měsících je 6x lepší než na začátku.

Víme, o koho stojíme

Obsahovou strategii jsme vyřešili, nyní zapojíme Google a Seznam, kde zasáhneme lidi, kteří jsou ve vyhledávací fázi. Zde je potřeba cílit na pečlivě zvolená klíčová slova a hlídat si nerelevantní vyhledávací dotazy – abychom zbytečně neutráceli reklamní rozpočet, dále pak zvyšovat skóre kvality, cenové nabídky a vyhodnocovat chování uživatelů v Google Analytics. Nicméně tohle je trochu raketová věda, hodná práce PPC specialisty.

Součástí každé kampaně by měl být retargeting, abychom se připomínali lidem, kteří již byli na našem webu. Vše by mělo být nastaveno lidsky, abychom zbytečně nemasírovali lidi 30x denně, jak to diktuje výchozí nastavení systémů.

Také nezapomeneme využívat nové cílení, které Facebook nabízí. Můžeme totiž oslovit uživatele, kteří reagovali na náš obsah či jinak interagovali s naší stránkou. A o takové uživatele samozřejmě stojíme!

 

Jednou větou

Kvalitně zvolená strategie propagace šetří klientovi nemalé peníze a symbióza atraktivního obsahu s výkonnostní částí dostane náš obsah o další úroveň výš.


Petr Kučera

O autorovi: Petr Kučera

Během studia na ČVUT již pracoval na projektech v IBM, nicméně se nechal zlákat kouzlem výkonnostního marketingu, kdy v Sun Marketingu úspěšně započal svojí on-line kariéru. Následný přechod do obsahového světa s Boomerangem mu dal kompletní obrázek o propojování světů obsahu s výkonem. Petr má zkušenosti napříč širokým spektrem klientů - od eshopů jako je Husky, Hayashi, hračky Pompo, přes developerské projekty Daramis Group, Malyraj.sk, obchodní centra až po značky jako je PPG, Hamé a Volkswagen.

, , , , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

95 − 86 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.