Online a sociální média

Prskni to třeba na Instagram

Mít vizuály neznamená, že je musíte mermomocí tlačit všemi kanály. Sice je to sen každého markeťáka, ale každý obsah má svoje místo, čas a hlavně svoje publikum. A když jde o obrázky, doporučujeme to rozseknout mezi Pinterestem nebo Instagramem. Podle vaší potřeby, samozřejmě.

Nežeňte se zbytečně na oba kanály…

Když potřebujete zveřejňovat (a hlavně třídit) obrázky, s Facebookem si nevystačíte. Pinterest ani Instagram ale neberte jako další kanál, kam nandáte obrázky, které už visí na vašem profilu. Pro každou platformu se hodí vytvářet originální obsah. Hlavní je vědět, jaké potřeby a zájmy vládnou každé z nich. A pak to půjde samo. Teda skoro. Pro obě sítě totiž platí jedno. Nestačí je jenom krmit obrázky, musíte se o ně starat jako o Tamagoči, hashtagovat, sledovat konkurenci, trendy a reagovat na lidi ve své komunitě, budovat si s nimi vztah.

Vyňuňaná výkladní skříň Pinterest

Na Pinterestu se slézají arbitři vkusu (v drtivé většině ženy – 80 %), takže tady si s instaobrázky pořízenými za pochodu v mobilu nevystačíte. Na autenticitu se tu nehledí, Pinterest je spíše domovem módy, DIY, designu, dekoru, ilustrací, a dokonce i infografik. Tady se škatulkuje životní styl na nástěnky. A ve velkém rozlišení. Chodí se sem proto, že hledáte inspiraci, po něčem prahnete nebo potřebujete. Dá se vnímat jako digitalizovaný katalog zboží, takže pokud máte jako firma co ukazovat, jděte do něj, k pohodlnému nakupování očima z tepla domova je to ideální marketingový nástroj, který vám navíc umožní k obrázkům dodat info o produktech. Do budoucna se i chystá funkce promovaných pinů, takže budete moci využít reklamu. Lokalizací už prošel, a tak stačí jenom roztřídit nástěnky podle produktů, nezapomenout správně připínat přímo od zdrojů, ani na tlačítko Pin it k sobě na web a voilá.

Instragram není jenom o selfíčku, ale o zážitcích

Komu nevoní funkce nástěnkáře, může skočit po Instagramu – je to totiž báječný prostor k chlubení se zážitky. Ovšem pouze ve čtvercovém formátu. Stačí cvaknout, dát fotce přes profesionální filtr trochu pozlátka a nasdílet. Lidi tu rádi ukazují, jak vidí svět kolem sebe. Stejně tak se ale hodí jako platforma pro budování příběhů kolem vašeho brandu. Ať už pomocí fotek, nebo krátkých videoformátů, které také podporuje. Je jenom na vás, jak se vám podaří umístit svůj brand do jeho hledáčku. Nefoťte ale od stolu, jděte ven mezi lidi. Instagramujete z terénu. Alespoň pětkrát týdně. Instagram je nejen o autenticitě, ale hlavně o obsahu od uživatelů, takže se je nebojte zapojit pomocí produktových zážitků, které jim naservírujete. A oni vám na oplátku pomůžou spoluvytvářet vaše brandstory. Do budoucna se chystá spuštění analytických nástrojů a tvorba reklamy, takže budete moct zapracovat i na monetizaci svého byznysu. Pokud chcete mít náskok, sáhněte po něm, dokud je čas. Čím později se rozhoupete, tím více budete muset soutěžit o publikum s ostatními značkami.


Jakub Kašpárek

O autorovi: Jakub Kašpárek

Člověk mnoha schopností a profesí. V Boomerangu jeden z nejpovolanějších, pokud jde o internet a sociální sítě, bohaté zkušenosti má ale také jako editor a překladatel. Při studiu amerikanistiky na Univerzitě Karlově se živil vyučováním angličtiny a zároveň z ní překládal vše od HR a právních textů, interních buletinů a prezentací až po webové stránky, na jejichž obsahu se často podílel. Na starost má především web ČiliChili.cz.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

77 − 73 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.