Jsou cesty, kterými i firemní post dokáže zasáhnout tisíce lidí bez připlácení. Jejich kouzlo spočívá v tematickém načasování. Ovšem chce to ještě něco navrch. Dobré copy, samozřejmě…
Tahle minipřípadovka pochází z profilu časopisu Čilichili, o který se staráme. O tom, proč lidi milují články s čísly v titulku jsme už psali. Sebelepší headline vám ale úspěch automaticky nezaručí. Důležité je najít vhodné aktuální téma, které v daný moment cloumá společností, a pak už jen sledujete, jak se vám to mezi lidmi krásně ujímá.
Během loňských ZOH v Soči naše hokejisty čekal zápas s Američany. A jakmile jde o hokej, stane se z každého Čecha nevídaný patriot. Chtěli jsme se na téhle vlastenecké vlně taky trochu svézt, a tak jsme připravili článek 21 vět, kterými rozhodíte Amíka na mantinelu. A téma pak už mezi hokejovými nadšenci udělalo své.
Pokud už nějakou dobu spravujete svůj FB účet, měli byste mít přehled o tom, jaký obsah a kdy vám nejlépe funguje. My jsme tenhle „kasaštyk” pustili mezi lidi několik dní před zápasem v době, kdy posíláme ven silné články, lajkli stránky Jardovi, kterého jsme pak v postu ke všemu označili hyperlinkovým odkazem. Obsah tak žil dál na jeho FB stránkách díky jeho fanouškům. Jenom škoda, že si nás Amíci tenkrát vychutnali 5:2. Skoro 10 000 lajků článku je skóre, za které by se nestyděl ani americký Buzzfeed. Zato my si v redakci připsali na konto pěkných skoro 10 000 lajků pod článkem a stovky sdílení na Facebooku.
Článek se nám podařilo provařit ještě jednou během MS v květnu, kdy jsme na Američany narazili znova. Za reposty, které vám udělají službičku dvakrát, se totiž opravdu stydět nemusíte. U tematických postů se tato možnost přímo nabízí. Jenom s nimi musíte umět šetřit, aby vám to pak fanoušci neotloukli o hlavu. A když přitlačíte na pilu a postu, o kterém víte, že má potenciál, připlatíte, abyste nestříleli penězi zbůhdarma, máte vyhráno.
A aby toho nebylo málo, dotáhli jsme neúspěch našich v Soči do sladkého konce. Homolkovský post Naši jedou domů vidělo na své zdi skoro 650 000 Čechů.
Doporučujeme, Efektivita, facebook, načasování