Online a sociální média

Pokračování příště

Máte svůj oblíbený seriál? Hra o trůny, Dvě socky, Chirurgové, Dva a půl chlapa, Sex ve městě… To je jen zlomek seriálů, na které u nás v kanceláři občas přijde řeč. Každé pondělí, úterý, středu nebo čtvrtek se těšíme, až budou zase dávat další díl. Takhle vzniká závislost, a té můžete při tvorbě obsahu na sociálních sítích využít.

Obzvláště my Češi jsme ve sledování seriálů přeborníky. Podle průzkumu společnosti Samsung Electronics a webového portálu o seriálech Edna.cz téměř polovina dotázaných sleduje 5–10 seriálů souběžně. Sotva jeden skončí, dvě třetiny z nás si hned najdou nový. Co nás k tomu vede? To máme tolik volného času? Pro mnohé je to především únik z reality každodenního života.

Seriály na sociálních sítích

Podstata seriálu tkví v rozvinutí příběhu v čase. Cílem je přimět diváka nebo konzumenta daného obsahu, aby se vrátil k dalšímu dílu. To je přeci věc, se kterou lze velmi dobře pracovat na Facebooku, YouTube, Twitteru nebo Instagramu. Jednotlivé díly obsahového seriálu na sociální síti by však měly být svébytné. Fanoušek vaší stránky je musí chápat bez návaznost na předchozí díly. Nikdy nemáte jistotu, že se daný příspěvek zobrazí těm stejným lidem. To nejlepší, co vás může potkat, je samozřejmě to, že si fanoušci další díly na vaší stránce sami dohledají.

O čem by takový seriál mohl být?

Na sociálních sítích výborně fungují číslice a příběhy s nimi spojené. Desatero dobrého spolujezdce, spolubydlícího, krále silnic… Chybu neuděláte ani s mýty, tipy a praktickými radami. Fungovat budou také vtipně laděné originální posty. Inspirovat se přitom můžete kdekoli, filmové hlášky, superhrdinové, pořekadla… Důležité je přizpůsobit obsah vaší značce a vhodně ji do příběhu zapojit.

Zapojte fanoušky

Velkou výhodou sociálních sítí je to, že obsah nemusíte tvořit jen vy sami. Zapojit můžete i fanoušky. Navrhněte jim, že společně vytvoříte Desatero. První jeden, dva posty připravte vy a další nápady nechte na vašich fanoušcích. Dobře položená otázka vám vynese desítky komentářů, ze kterých můžete vytvořit seriálové posty. Navíc ničím neuděláte fanouškům větší radost, než když použijete jejich nápad.

V každém případě byste ale postům ze série měli zachovat jednotnou grafickou podobu, která je bude celou dobu provázet. Bude to pro fanoušky snáze zapamatovatelné a váš příspěvek rychle najdou mezi ostatními. Grafika by měla být jednoduchá, ale výrazná. Nezáleží na tom, zda bude založená na textu nebo obrázku. Vše důležité by se ale mělo objevit ve vizuálu, do kterého nezapomeňte umístit vaše logo pro případ, že by fanoušci příspěvek sdíleli. Všem pak bude jasné, odkud vítr vane.


Andrea Krenková

O autorovi: Andrea Krenková

Během své praxe nasbírala zkušenosti z marketingu, obchodu a komunikace. V Boomerangu má ve svém portfoliu klienty z oblasti módy, financí i automobilového průmyslu. Vystudovala Mediální studia na Karlově univerzitě. Baví ji, že si i v práci může číst časopisy.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

76 − 66 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.