Online a sociální média

Nenávidím a škodím

Dobrovolná a na interakci založená podstata content marketingu s sebou také nese velké emoce čtenářů. Nenávist, strach, poťouchlost, neodbytnost – na to vše se musí značky, které produkují vlastní obsah na webu a sociálních sítích, připravit. Jedna kapka jedu dokáže otrávit celou sklenici vody.

Internet a sociální sítě jsou plné křiklounů a závistivců, kteří snědli všechnu moudrost světa. Pozor! Jedině jejich názor je ten správný. Jako bychom objevili kouzlo anonymity internetu, aniž bychom věděli, jak relativní pojem anonymita ve spojení s internetem je.
Slušný člověk se na internetu stává neúprosným haterem, nebojí se používat sprostých slov a urážek, jež by v reálném životě nikdy nevyslovil. Denně se dočítáme, že ten, kdo nesouhlasí s jiným názorem, je xenofob, hajzl nebo hlupák. „To je teda pěkný shit!, Debile! Co to píšeš?, OMG! Vrať se radši na píseček!“, čteme.

Kdo je hater?

Hater je hanlivý termín, který odkazuje na osobu, která vyjadřuje nenávist na veřejných fórech, zejména těch, které naleznete na webu. Haters mohou být organizováni do skupin, zvláště pokud se jedná o hateování firemní komunikace.

Co s tím?

Pokud svůj obsah uzavřu proti diskusi a sdílení, celý jeho efekt poklesne takřka na nulu. Se svobodou a otevřeností jsou ale spojeni právě hateři, kteří prostě škodí z principu. Většina z nich to má přitom jako zábavu, vlastně ani proti konkrétní značce nebo jejím produktům žádnou zášť necítí. To ale vůbec neznamená, že by poskytovatel obsahu měl jejich příspěvky ignorovat, nebo je dokonce mazat. Pokud dotyčného prudiče nezpacifikují ambasadoři značky či jiní návštěvníci, je nutné na „hate” komentář zareagovat. Slušně, bez emocí. Jinak by totiž mohl vzniknout dojem, že na něm je něco pravdy.

5 zásad, jak se kamarádit s haterem

Zkuste hatera identifikovat a vystopovat
Odkažte ho na neveřejnou komunikaci mimo nástěnku sociálního profilu
Nabídněte haterovi přímý kontakt na vás, sejděte se s ním
Nevyhazujte ho ze své stránky, dokud to není nutné
Udělejte si falešný profil a hatujte ho zpátky 🙂


Andrea Krenková

O autorovi: Andrea Krenková

Během své praxe nasbírala zkušenosti z marketingu, obchodu a komunikace. V Boomerangu má ve svém portfoliu klienty z oblasti módy, financí i automobilového průmyslu. Vystudovala Mediální studia na Karlově univerzitě. Baví ji, že si i v práci může číst časopisy.

, ,

Sdílejte článek:

komentáře 2

  1. Některý obsah například propagování fašismu nebo rasovou nesnášenlivost, je ale nutné blokovat/mazat. Jak řešíte toto? 🙂

  2. Martin Vymětal Martin Vymětal napsal:

    Je pravda, že ani diskuse nesmí odporovat zákonům. Nicméně dobré je vytvořit si i kodex svého FB (Starbucks například ve svém kodexu říká, že „káva zdarma“ je na jeho zdi sprosté slovo) a sdílet ho s uživateli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 6 = 3

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.