Online a sociální média

Jak na soutěže na Facebooku

Určitě to znáte, váš profil si říká o nějakou tu soutěž. Zvýšíte si engagement, přibude vám pár fanoušků, čísla naskáčou nahoru a fanoušci budou šťastní, že dostanou pěkný dárek. Takhle idylicky to samozřejmě už dávno nefunguje, ale čas od času stojí za to své věrné příznivce odměnit, někdy si o to také sami řeknou. Ale jak na to?

Při vymýšlení soutěže na Facebooku se držte hesla “méně, zmamená více”. Čím složitější soutěž bude, tím méně lidí se jí bude účastnit. Na počátku stojíte před rozhodnutím, zda soutěž budete pořádat na zdi, nebo mimo ni – v záložce. Pak už stačí zvolit, zda ji postavíte na kreativitě, přesném tipu nebo zda si necháte vytvořit aplikaci na míru. Pozor si dávejte na náhodný výběr – ten podléhá loterijnímu zákonu a potřebujete k němu notáře!

Mechanika soutěží

  1. Buďte kreativní a chtějte to samé i po vašich fanoušcích. Nechte je něco vymyslet – slogan, originální přání nebo třeba text písničky. Ten nejoriginálnější soutěžící získá výhru. Originalitu hodnotí vámi stanovená odborná porota.
  2. Ať pošlou fotku – fotky jsou dneska in, fotí v podstatě každý a cokoli. Navíc na postnutí fotky do komentáře není nic složitého. Jako bonus získáte další obsah pro vaši stránku, který v budoucnu můžete využít (pokud si to předem ošetříte v pravidlech). Vítězem opět může být nejoriginálnější soutěžící.
  3. Vyhrává každý x-tý. Máte pro fanoušky záludnou otázku, na kterou si mohou dohledat správnou odpověď? Jaké jsou specifikace daného výrobku? Kolikrát se vejde auto na rovník, nebo v jakých zemích působí vaše firma? Nechte vyhrát každou pátou, desátou, dvacátou správnou odpověď. Na Facebooku můžete komentáře seřadit dle “nedávné aktivity” a pak už stačí jen dobře počítat.
  4. Nejpřesnější odpověď vyhrává. Máte pro své fanoušky tipovačku? Kolik balónků se vejde do kufru auta? Kolik jste prodali sušenek v prvním pololetí, nebo snad kolik lidí denně navštíví váš web? Ať napíší svůj tip do komentáře – ten nejpřesnější získá cenu.
  5. Aplikace – samozřejmě si také můžete vytvořit soutěž na míru. Pexeso, spojovačku, fotosoutěž, v podstatě cokoli, co budete umět naprogramovat. Aplikaci poté vložíte do záložky. Pozor jen na to, že přijdete o většinu engagementu – odvádíte fanoušky pryč z vaší zdi.

Ať už se vydáte jakoukoli cestou, nezapomeňte na pravidla. Ta musí obsahovat – princip soutěže, jasný timing, podmínky účasti, specifikaci výhry a informace, jak budete vyhlašovat vítěze a předávat výhru. Pravidla by měla být jasná a přehledná. I pro vás samotné jsou možná důležitější, než si myslíte. Pomoci vám třeba mohou při argumentaci v krizových situacích, které mohou nastat a také často nastanou. Co může být horšího než zhrzený soutěžící, který nevyhrál a je přesvědčen, že jste celou soutěž zfalšovali?


Andrea Krenková

O autorovi: Andrea Krenková

Během své praxe nasbírala zkušenosti z marketingu, obchodu a komunikace. V Boomerangu má ve svém portfoliu klienty z oblasti módy, financí i automobilového průmyslu. Vystudovala Mediální studia na Karlově univerzitě. Baví ji, že si i v práci může číst časopisy.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

70 − = 63

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.