Online a sociální média

Já bych ty fejsbuky zrušila…

9. Akademie Boomerang tentokrát na téma sociální média.

Není snad aktuálnějšího tématu, než jsou právě sociální sítě. Ale než opakovat to, co už bylo řečeno tisíckrát, rozhodli jsme se v Akademii Boomerang postupovat trochu jinak. Suchou teorii vystřídala drsná realita a konkrétní případy. 

Pozvání na Akademii přijalo 22 hostů, někteří z našich klientských firem, jiní z oboru firemních magazínů. Pro lepší spád jsme Akademii rozdělili na dvě části. První část se věnovala případovým studiím našich dvou významných klientů, Čilichili od Vodafonu a Volkswagen, druhá část byla orientována na méně využívané sociální sítě Twitter a LinkedIn.

Máme koule, sněhové

Online editor Martin Pistulka mluvil o tom, že Facebook je hlavním traffic driverem pro online verzi časopisu Čilichili. Všichni si myslí, že dělat na Čilichili je samá sranda a hihi, hehe. Ale když připravujete osm postů denně, musíte mít pevný řád a postup.  A zásah na čtenáře je ověřený. Martin to s oblibou nazývá efekt sněhové koule, s každým novým postem se nabalují noví čtenáři, přičemž zasažení jsou i ti stávající. A že to funguje, dokazuje přes 88 tisíc fanoušků na fb. 

Skvělou práci odvádí i tým projektové manažerky Andrey Bumbové. Když převzal správu Facebooku Volkswagen Česká republika, nechal si vypracovat detailní průzkum. Co jsou naši fanoušci zač? Co je zajímá, baví, a co na druhou stranu číst nechtějí? Po takhle důkladné přípravě se není čemu divit, že fanoušci na Facebooku nejen přibývají (už jich máme přes 58 tisíc), ale hlavně jsou aktivní, komentují a sdílejí. A přesně toho chce přece každá značka dosáhnout. 

Království za #hashtag

V druhé části letošní Akademie se online manažer Jakub Kašpárek zaměřil na Twitter, sociální síť, kterou u nás zatím moc firem nepoužívá. Zatím. Twitter je v ČR prokazatelně na vzestupu. Ale jak tuhle síť spravovat správně? Twitter je v první řadě o okamžitém komentování aktuálního dění, o správném hashtagování a prolinkování, a pokud se firmě podaří, aby ji ve svém postu označil nějaký influencer, má v zásadě vyhráno.

V posledním příspěvku se projektový manažer Honza Husták věnoval síti LinkedIn. Na otázku, kdo má na LinkedInu účet, se přihlásili bez mála všichni hosté Akademie. A na otázku, kdo jej taky aktivně využívá, už skoro nikdo. Přitom LinkedIn firmám přináší nástroje nejen pro nábor zaměstnanců, ale taky pro self promo a B2B komunikaci.

Na fotogalerii se podívejte na našem Facebooku. Pokud byste měli zájem o prezentaci, napište si o ni na adresu martin.vymetal@boomerang.co.com. Příště se můžete těšit na téma Newsletter.


Kateřina Wackermannová

O autorovi: Kateřina Wackermannová

Už při studiu PR a Marketingové komunikace sbírala zkušenosti při práci na projektech Akademie věd, na několika ročnících publicistického festivalu nebo ve školních novinách. V Boomerang Publishing začínala jako stážistka a nyní zde spravuje interní a klientské weby a sociální sítě. Ráda čerpá inspiraci ze zahraniční, a věří, že i odborný obsah může být zábavný.

, , , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 2 = 6

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.