Online a sociální média

Hledat, nebo najít?

Responzivní design webových stránek není módní výstřelek a nafouklá bublina. Věnujte mu zvýšenou pozornost. Vyplatí se vám to.

Vzpomeňte si, co je pro vás při prohlížení stránek praktické a co nemůžete vystát. Stejně tak to vnímají vaši zákazníci. Pokud zajistíte, že pro ně bude váš web uživatelsky příjemný, získáte nezanedbatelnou konkurenční výhodu.

Čas, kdy si prohlížíme webové stránky na mobilních zařízeních, roste přímo úměrně jejich popularitě. Informace z webů nepřijímáme u velkého monitoru, ale stále častěji za pochodu, vleže, v poklusu, ve spěchu, s mobilem nebo tabletem v ruce. A pokaždé chceme rychle najít kontakt, produkt, článek, fotky nebo komentář.

Nejhorší, na co můžeme narazit, je stránka nepřizpůsobená mobilním zařízením. Je to taková mapa neznámého kraje a my jen prstíčkem šmrdláme a hledáme, čeho se chytit. Většinou při tom do něčeho vrazíme, usneme nudou nebo prostě ztratíme trpělivost.

Responzivní osvěžení

Řešením je responzivní design webu. Automaticky rozpozná zařízení a obsah stránek mu přeskládá. Co má na monitoru desktopu čtyři sloupce, je na mobilu v jednom. Navigace po webu se ustálila nahoře pod dobře známou ikonkou.

Vstoupit na responzivní web je osvěžující. Vše je přehledné a důležité informace jsou na dosah (jak to vidíte právě teď, ať už nás čtete na jakémkoli zařízení). Responzivní weby jsou si svou strukturou navzájem stále více podobné. Jejich provozovatel se aspoň může zaměřit na design, barvy, fonty a hlavně na obsah. Troufám si říci, že uniformita internetu prospěla. Vždyť v autě nás také neurazí, že páčka blinkrů je v každém vlevo pod volantem. Odpusťme Francouzům, že se to čas od času snaží změnit.

Z pohledu provozovatele představuje responzivní web úsporu času při zpracování alternativních mobilních verzí, na které většinou stejně zbude méně kreativity, funkcí a nevejde se do nich všechen obsah.

V hlavní roli obsah

A o obsah jde především. Ten je základem vašich stránek. Ten vaši zákazníci hledají. A nejen oni. Už dnes jsou enginy Googlu tak chytré, že jdou hlavně po originálním a relevantním obsahu.

Naše doporučení je vlastně úplně jednoduché. Ještě jednou se zamyslete nad tím, jaký obsah bude pro vaši cílovou skupinu atraktivní, a případně ten stávající upravte. Využijte širokou škálu krásných responzivních šablon, které vaše studio dokáže upravit přesně na míru, a investujte do přestavby vašich stránek na responzivní ještě tento měsíc. Neztratíte nic. Získáte hodně. Náskok a hlavně přízeň zákazníků.

Tady je pár ukázek, jak responzivní weby vypadají v praxi na iPhonu.

 

Většina cestovních kanceláří si s responzivním designem netyká

Firotour

dovolena.cz

 

Přitom se to dá dělat jednoduše a přehledně

Lufthansa

Design hotels



Radoslav Kuba

O autorovi: Radoslav Kuba

Profesionál v kontentovém marketingu. Od roku 2000 se podílel na budování značek Tesco, Nový Smíchov, Metropole Zličín, Centrum Chodov. Pracoval na zrodu a vydávání časopisů TIME IN a Gurmet. Stojí za novodobým úspěchem značky BOTAS a jeho flagship storu Botas Concept Store. Jeho mise je vytvářet pro významné firmy a značky jedinečný, fascinující a pestrobarevný obsah, který jim pomáhá v tom, co dělají a k dosažení toho, co si přejí.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

55 − = 46

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.