Online a sociální média

7 ingrediencí do Snapchat Colády

Koktejly milujeme. A obzvláště ty marketingové. Víte ale, jak umíchat skvělou kampaň na Snapchatu? Ano, na té mobilní aplikaci, jejíž jméno slyšíte od klientů a marketingových expertů minimálně 5 krát týdně. Dali jsme dohromady seznam ingrediencí, bez kterých se rozhodně neobejdete.

Pro starší generaci (v případě Snapchatu od 25 let výše) je tato mobilní aplikace nepochopitelná, s nepřátelským uživatelským rozhraním (jak Snapchat ovládat). Pro generaci millenials je to naopak zábavná a jednoduchá hračka, skrze kterou mohou být neustále ve spojení se svými kamarády.

 

Proč je Snapchat tak populární?

O síle Snapchatu by vás měly přesvědčit 3 důvody: je mobilní, nejlépe simuluje mezilidskou komunikaci a nahrazuje televizi (více důvodů, proč sledovat Snapchat najdete v tomto článku). Navíc je to jedna z mála platforem, kde si zatím nelze koupit reklamu. Abyste tedy zaujali své fanoušky, musíte rozjet svoji kreativitu na maximum.

Pár čísel o Snapchatu:

  • 13. nejstahovanější aplikace v USA
  • 3. nejpopulárnější aplikace na světě
  • 200 milionů aktivních uživatelů pošle 700 milionů fotek/videí denně
  • 60 % uživatelů tvoří lidé ve věku 13 až 24 let (převážně ženy)

Recept na Snapchat Coládu

2 dcl zábavy

Základní ingredience. Nemáte ji? Vynecháte ji? Snapchat Coláda nebude stát za nic. Mladí lidé se k Snapchatu uchýlili právě proto, aby se někde mohli nerušeně bavit a být v kontaktu se svými kamarády.

Zábava a hravost by tak při plánování snapchatové kampaně měly stát na prvním místě.  Kreativita je neomezená. Vymyslete si různé hry, kvízy, hádanky. Jednoduše cokoliv, co vaše fanoušky zabaví a navíc podpoří v komunikaci s vámi.

 

obr. 1

 

Jedna z nejúspěšnějších značek na Snapchatu je Taco Bell, která je všeobecně známá svým inovativním přístupem k marketingu. Své fanoušky na této sociální sítí baví nejenom vtipnými Snapy, ale připravuje jim i zábavné možnosti, jak se propojovat se svými přáteli. Jako pomocí těchto valentýnských kartiček. 

 

taco

1 dcl influencerů 

Youtubeři a blogeři. Neboli novodobí Back Street Boys nebo Britney Spears. Mladí lidé k nim vzhlíží a migrují za nimi na sociální sítě. Influenceři vždy vzbudí pozornost, proto se ve vašich kampaních mohou hodit. Přilákají k vaší značce své věrné fanoušky, které byste bez nich těžko získávali.

Vybírejte ale pečlivě. Influencerovi budete muset svěřit správu svého snapchatového účtu, proto byste si měli navzájem věřit.

Také si vybírejte takové osobnosti, které jsou svým vystupováním blízké vaší značce. Jedině tak budete mít alespoň trochu jistotu, že vaše marketingové peníze nejdou na zvyšování popularity influencera, ale že skutečně získáváte publikum, které by mohl váš produkt či služba zajímat.

3033793-inline-i-2-the-best-brands-on-snapchat-so-far

Ke kampani využili snapchotvé hvězdy například značky jako Sour Patch nebo Sphero. Sphero oslovilo 5 influencerů, kteří dostali jako první k dispozici novou Star Wars hračku BB 8. Kampaň získala přes 10 milionů zhlédnutí a hračka se vyprodala během několika dnů. 

 

4 cl tajemna a urgence

Na Snapchatu je nezajímavější funkcí jepičí život snapů (fotek, videí, gifů apod.). V okamžiku, kdy snap odešlete, žije u každého člověka několik předem nastavených sekund. Proto tak krásně funguje, když jste na Snapchatu nejenom zábavní, ale i tajemní. Vzbuďte v lidech pocit, že vás prostě musí sledovat – jinak se už nikdy nedozvědí nic zajímavého.

Této funkce můžete využít při uvádění nového produktu na trh, kdy pouze naznačíte,  ale necháte fanoušky v napětí. Pořádáte-li akci, vezměte je do backstage a ukažte jim, jak vypadají přípravy.

Jednoduše připravujte obsah, který bude unikátní a nebudete ho publikovat na jiných sociálních sítích. Vaši fanoušci Snapchatu tak budou vědět, že ho mají za odměnu. Za to, že vás sledují a baví se s vámi.

nars-snapchat

Snapchat využila i kosmetická značka Nars, aby navnadila své fanoušky na novou kolekci inspirovanou Guyem Bourdinem. Nars fanouškům po dobu 10 s ukázal jen pár produktů a držel je tak v napětí.  

Undercover Games_15 vizual.jpg

Možnosti držet fanoušky v napětí a zároveň je zabavit využil i Jägermeister. Ten prostřednictvím Snapchatu lákal na akci Undercover Games. Fanoušci museli sledovat snapchatový účet, kde se postupně objevovaly nápovědy vedoucí k odhalení místa konání akce. 

 

1 cl směnného obchodu

Oko za oko, zub za zub, pozornost za odměnu. Všichni máme rádi dárky. Všichni také milujeme slevy. Vyměňte loajalitu fanoušků za slevové kupony a akční nabídky. Nebo jim nabídněte zajímavou snapchatovou vychytávku.

Screen-Shot-2014-03-17-at-11.33.23-AM-resized-600

Asos_Snapchat_3

2 plátky existujících sociálních sítí

Na Snapchatu jsou lidé především kvůli tomu, aby komunikovali se svými přáteli, nebo sledovali lidi, kteří je baví. Bylo by chybou si myslet, že si budou aktivně vyhledávat vaši značku, aby se s ní mohli skamarádit.

Dejte vědět své fanouškovské základně, kterou máte na Facebooku, Instagramu nebo Twitteru, že jste na Snapchatu. Nové snapchatové soutěži udělejte na ostatních sociálních sítích pořádné promo. Jednoduše si to nenechávejte pro sebe.

Zamíchat, protřebat a Snapchat Coláda je na světě. Máte vlastní recept na neodolatelnou Snapchat Coládu? Pochlubte se v komentářích.

SLOVNÍČEK
DISCOVER Funkce pro vybrané publishery, kteří mohou svým fanouškům zprostředkovat obsah novou zábavnou formou. Jsou umístěni na hlavní stránce, aby k nim mladí lidé měli co nejlepší přístup (CNN, Cosmopolitan, Daily Mail, Vice, National Geographic).
STORY Jde o série příspěvků, které může vidět kdokoliv ,aniž by vás musel přímo sledovat. Prohlédnout si je můžete až 24 hodin po jejich nahrání. Lidé, kteří vás sledují, si je mohou přehrát kolikrát chtějí.
LENSES Jedna z vychytávek Snapchatu, která udělá vaše snapy ještě o něco zábavnějšími. Jde o vtipné až bizarní animace, které se používají k překrytí vaší selfie. Můžete tak vypadat jako stará paní, pes, můžete zvracet duhu nebo posílat polibky.
GEOFILTERS Unikátní filtry, které se vám zapnou pouze v určité lokalitě.

 


Lucie Jebavá

O autorovi: Lucie Jebavá

Vystudovala Mediální studia na Karlově Univerzitě a tři roky se věnuje online marketingu. Pracovala pro klienty jako UPC, Joseph and Kingsley, Citibank, Generali, Vodafone nebo Mountfield. Na online marketingu ji baví především sociální sítě a vytváření kreativního obsahu, který nejenom zaujme, ale přináší i výkonnostní výsledky. Od práce odpočívá mimo město v přírodě, u seriálů a filmů, při procházkách se psem Edou a u skvělého jídla.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

61 − 53 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.