Klasickému marketingu pomalu odzvonilo. Sociální média skýtají plno možností, jak dostat obsah ke stále většímu množství lidí, aniž byste museli platit horentní sumy za reklamní časy v televizi. Lidi žijí jinačí životy než před pěti lety, a kdo zaspí, má smůlu. Dneska se totiž z každé značky musí stát malé vydavatelství. Jinak už se nikdy nevzbudí.
Jasně, produktovek se úplně zbavit nemůžete. Ale lidi už nechtějí slyšet jenom o tom, že máte něco úžasného, co by bylo hřích nekoupit. Pálí je totiž jejich problémy, ne ty vaše. Co ale lidi zajímá, jsou příběhy. A klidně můžou být i ty vaše. A když jim dokážete svůj brand prodat zabalený v pěkném příběhu, budou se k vám vracet.
Obsah není jenom král. Obsah je lepidlo, které drží pohromadě komunitu, která se motá kolem vašeho brandu. S vaším obsahem se musí ztotožnit, jinak ho sdílet nebudou. Když sdílecí tlačítko zmáčknou, jdou se svou vlastní kůží na trh. A nikdo si nechce utrhnout ostudu. Dávejte jim proto obsah, za který se nemusí na svých profilech stydět.
Fanoušky s vámi pojí kromě společných cílů hlavně vášně. Takže se často může stát, že se budete pohybovat na tenkém ledě. Musíte hrát čistě a bez příkrasy. Autenticita a transparentnost se tu platí zlatem. Abyste své fanoušky zaujali, přemýšlejte o tom, jak i vy můžete přispět svou troškou do mlýna. Proto neustále sledujte, o čem se baví, co je pálí a nebojte se do jejich debat vstupovat. I kdybyste si měli sypat popel na hlavu. Vyplatí se to.
Nadchněte své fanoušky. Využijte vyšlapaných cestiček, po kterých se denně pohybují, aby šířili příběh vašeho brandu dále. Ale přemluvit je k tomu, to není jen tak. Chce to strategii a hlavně nápad. Dobrovolně se nestane vaším poslem nikdo.
Dnešní lidé žijí v neskutečném luxusu. S vaší značkou můžou totiž komunikovat, jak se jim zlíbí. Spotřebitelé mají velkou moc a tradiční reklamní taktiky už na ně dávno neplatí. Vytvořit si s nimi pevný vztah je běh na dlouhou trať. Vaše sdělení tudíž musí u cílovky rezonovat a nést s sebou přidanou hodnotu, která nestojí za starou bačkoru. Dokolečka dokola.
Když už jednou vstoupíte do marketingové řeky v sociálních mediích, nezůstaňte jenom u cachtání kotníčků, nořte se hlouběji a hlouběji, až se naučíte plavat. Buďte s lidmi v neustálém kontaktu a mluvte k nim, co se do nich jenom vejde.
Doporučujeme, Obsah, komunikace, Příběh značky