Online a sociální média

5 příkladů, jak (ne)uspět na Instagramu

Instagram je prostě IN, a kdo na něm není, jako by nežil. V tom je ale právě ten problém. Součástí obrázkových orgií chtějí být jednoduše všichni. Jenže když všichni dělají totéž, neznamená to totéž. Instagram má svá pravidla, a pokud chcete uspět, měli byste se jimi řídit. Poradíme, jak na to.

Procházeli jste se někdy Pařížskou? Tak si určitě vybavíte ty nablýskané výlohy, u kterých jste se zastavili a nemohli od nich odtrhnout oči. A to je přesně Instagram. Přehlídka dokonalosti a všeho, po čem automaticky toužíte. Jakékoli výstřelky jako výzdoba cukrárny z 90. let jsou prostě tabu a půjdete za ně do pekla. Na co dalšího byste měli zapomenout?

 

Powerpointové prezentace

Samozřejmě je super, že jste se od malování posunuli k PowerPointu. Babička by na vás byla pyšná. Uživatele Instagramu tím ale nenadchnete a rozhodně pro ně nebudete inspirací. Ať už nabízíte jakoukoli službu nebo produkt, zasaďte je raději do reálného prostředí. Vyprávějte příběh, vyvolávejte emoce. Jednoduché jako facka.

Jako z powerpointu

Tak takhle ne.

PowerPoint1b

 

Zvířata na talíř

Milujeme zvířata a na Instagramu je chceme vidět jedině roztomilá. Ještě jednou opakuji ROZTOMILÁ, nikoliv určená ke konzumaci. V tomhle světě se prostě kuřata, prasata a krávy rodí jako chutné steaky. Cokoliv předtím neexistuje.

Kure

Tak takhle ne.

Kure1

Fotka nahoře je z naprosto jiného světa, ne toho instagramového. Tam se jídlo prezentuje jedině jako chutná flákota. 

 

Fotobankové evergreeny

Jestli nemáte produkt, který by byl fotogenický, vymyslete to jinak. Rozhodně zapomeňte na bezpohlavní fotobankové fotky, které o vašem produktu nebo službě nic neřeknou. Instagram stojí na autentičnosti a originalitě.

Fotobanka1a

Tak takhle ne.

 

Fotobanka1B

Fotky jako z OTTO

Instagram není katalog s laciným německým zbožím. Nikoho tady cenou a křiklavými nápisy neoslníte.

Katalog1a

Tak takhle ne.

 

Katalog1b

 

„Smradlavé“ fotky

Podívejte se nejprve na fotku nahoře. Zavřete oči a vyslovte nahlas, co vám to připomíná. Mně se hned vybaví kancelář na úřadě, školní lavice a těžký odér. Teď se podívejte na fotku pod ní. To je letní den, kdy se válíte v trávě a užíváte si piknik s přáteli.

Vaše fotky by jednoduše měly vonět, smát se, chutnat. A vyvolávat vzpomínky, které si se smyslovými vjemy ukládáme.

Parfemy1a

Tak takhle ne.

 

Parfemy1
Pokud chcete být na Instagramu, myslete na to, že tohle není Facebook, kde si můžete dovolit mnohem víc a vaši fanoušci snesou i méně povedenou grafiku. Zamyslete se nad tím, co chcete svou komunikací říkat, vytvořte si vlastní rozpoznatelný styl a především investujte do obsahu.


Lucie Jebavá

O autorovi: Lucie Jebavá

Vystudovala Mediální studia na Karlově Univerzitě a tři roky se věnuje online marketingu. Pracovala pro klienty jako UPC, Joseph and Kingsley, Citibank, Generali, Vodafone nebo Mountfield. Na online marketingu ji baví především sociální sítě a vytváření kreativního obsahu, který nejenom zaujme, ale přináší i výkonnostní výsledky. Od práce odpočívá mimo město v přírodě, u seriálů a filmů, při procházkách se psem Edou a u skvělého jídla.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

6 + 3 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.