Nezařazené

Jakou si content marketing zaslouží asociaci?

Poslední dobou se vyrojily v odborných médiích zprávy o různých snahách založit profesní sdružení zašťiťující obor content marketing a v článku na Mediaguru se dokonce mluví o sporech, které vznik Asociace content marketingu provázejí. V tomto článku zaznělo i mé stanovisko k celé situaci. Cítím jako svou profesionální povinnost ho blíže vysvětlit.

Souhlasím s myšlenkou, že by si náš obor asociaci zasloužil. V naší zemi nemá velkou tradici a kultivovat vztahy mezi agenturami, klienty a ostatními subjekty, které jsou ve hře, je určitě potřeba. Navíc se content marketing bouřlivě vyvíjí a bylo by skvělé mít nezávislou instituci, která sleduje aktuální dění v oboru a předává své poznatky lidem, kteří s ním spojili svou profesní kariéru. A rozhodně by bylo užitečné, aby fungovala entita, která bude vytvářet pozitivní mediální obraz našeho oboru. Umíme totiž ze všech druhů komunikačních agentur nejlépe a nejefektivněji pracovat s dnes tak ceněnou a skloňovanou komoditou – totiž s obsahem. Ne všichni marketéři si přínos, který pro komunikaci jejich značek můžeme mít, uvědomují.

Důvodů, proč založit asociaci je tedy víc než dost. Aby ovšem dokázala plnit všechny důležité úkoly, které ji čekají, musí mít promyšlenou koncepci, náplň a pravidla fungování. Bohužel mi při našich dvou loňských jednáních Kateřina Borovanská, která přišla s myšlenkou založit Asociaci content marketingu, žádné konkrétní návrhy a představy nepředložila. Tedy kromě té, že asociace bude jejím majetkem. Od té doby k dalšímu jednání nedošlo a žádné oficiální upřesňující informace o činnosti Asociace content marketingu zatím nejsou dostupné.

Rozhodně se nebráníme s Boomerangem do smysluplné české profesní asociace vstoupit. Než tak ale učiníme, budeme vždy pečlivě zvažovat následující:

  1. Jaké budou stanovy, jaké budou standardy, jakým způsobem bude asociace řízena.
  2. Jaký bude konkrétní program a co členům přinese.
  3. Jak se bude asociace financovat. Rozpočet na kvalitní provoz a provozování aktivit asociace není v řádu desítek tisíc ročně. Tedy pokud to nemá být jen debatní spolek, nebo hůře pro obor, spolek, který si přerozdělí zajímavé tendry
  4. Jaká bude právní forma asociace. Upozorňuji, že pokud bude asociace jako s.r.o. vlastněná jedním člověkem, tak všichni členové ztrácí kontrolu nad financemi a její majitel, byť by se s ním členové v budoucnu názorově rozešli, je neodvolatelný. Podle našeho názoru má asociace být majetkem všech členů a ti mají rozhodovat o tom, kdo ji povede a jak bude pracovat.

Nalezení odpovědí na tyto otázky by měla přinést vyvážená diskuse se všemi subjekty, které mají zájem content marketing v Česku propagovat a rozvíjet. Jsem k ní otevřený a jsem ochoten i výrazně pomáhat, jak finančně, tak zkušenostmi z našeho byznysu, ale i dlouholetým členstvím v mezinárodních asociacích. Jsem totiž dalek toho, abych kolegy vnímal pouze jako konkurenci, kterou je třeba potřít. Naopak. Nikdy jsem se netajil respektem k mnoha firmám, které v našem oboru podnikají a jsem si jistý, že společně dokážeme výrazně víc, než jako jednotlivci. Náš obor má nesmírnou perspektivu a jeho kultivací získají jak všechny agentury, tak také naši klienti. A právě proto si zaslouží dobře fungující asociaci.

Marek Slezák

marek.slezak@boomerang.co.com


Marek Slezák

O autorovi: Marek Slezák

Vystudoval politologii, od roku 1994 ale pracuje v PR a marketingové komunikaci. V roce 2001 založil Boomerang Publishing, kde je dodnes na pozici výkonného ředitele. Prostě člověk, který to všechno drží pohromadě a že to je někdy pěkná fuška. Díky patnáctileté zkušenosti v médiích konzultuje strategii velkým značkám na trhu.

,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 45 = 48

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.