Návod

Vlastní média jsou bránou k zákazníkovi

Public relations je často mylně vnímáno jako synonymum pro posílání tiskových zpráv. Záběr je ale daleko širší a patří do něj i strategie využití vlastních médií. Aby interní média fungovala jako nástroj budování vztahu se zákazníkem, nesmí vypadat jako brožurky a laciné letáky. Jak na to?

Prodává, obsahuje PR sdělení a zaujme

Do vašich vlastních médií mohou patřit blog, časopis, sociální sítě, newsletter a webové stránky. Jsou nejvhodnějším nástrojem, jak se odlišit od konkurence, a nabídnou zákazníkům důvod, aby se k vám vraceli. Máme změřené, že vlastními médii je možné loajalitu zákazníků významně zvyšovat. Stejně tak mohou sloužit jako prodejní kanály a zdroje informací. To všechno dohromady, vše díky obsahu.

Nestavte na okatém PR

Abyste dosáhli zvýšení prodeje, loajality a zaujali potenciální klienty, nepoužívejte vlastní média čistě k self-promo. Nabízejte pestrý obsah, inspiraci a kvalitní čtení, které se třeba vůbec netýká vašeho businessu. Minimálně obchodní oddělení nerado uslyší, že 70 % obsahu média byste měli věnovat redakčním textům s drobnými referencemi k vašim produktům a službám. Zákazník to však ocení a v zásadě ani nebude tušit, že si čte „reklamu“. Ve zbylých 30 % decentně brandujte, ukažte přehled novinek, udělejte rozhovor se zaměstnancem nebo zákazníkům osvěžte třeba infografikou nabídku produktů a služeb atd. Ale vše nenuceně až neformálně. Na prvním místě je obsah!


Jan Husták

O autorovi: Jan Husták

Profesní kariéru započal již na střední škole, kdy pět let působil v přední agentuře věnující se výzkumu trhu. Jeho další kroky směřovaly do public relations. Více než tří roky se jako Account Manager věnoval komunikačním strategiím, krizové komunikaci a media relations. V Boomerang Publishing se kromě klientů stará také o obraz a image agentury. „Věřím ve kvalitní obsah. Myslím si, že content marketing je podceňovaným komunikačním nástrojem a já se to pokusím změnit. Především online média nabízí možnosti, které ještě řada firem neumí zatím naplno využít.”

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

15 − = 12

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.