Návod

Více než… pekelná nuda

„Udělat slogan Něco je více než něco… to umí každý debil.“ Stačila jedna věta vyřčená kolegou v kanceláři a od té doby slogany tohoto typu vidím všude. Protože všude jsou. Jenom doufám, že je nevymýšlí armáda blbců, ale jeden jediný šikovný vykuk, který tento nápad už prodal stovkám firem u nás.

Musel za to shrábnout balík a přitom se vůbec nenadřel. Stačí, když třeba o pojišťovně řekne, že je více než standard (asi se bojí říct, že nabízí nadstandardní služby za nadstandardní poplatky). A má to doma. Jindy obchod s hračkami na kolemjdoucí vybafne, že v něm najdou více než hračky.

A pak už to jde ráz na ráz: více než okna, více než autoškola, více než podkroví, více než bio, více než čerstvé ovoce (to už je docela o strach), více než last minute (super zájezdy na last second?), moje oblíbená více než bezdrátová nabíječka, více než klenoty, více než software, více než rolety, více než létání, více než přehrávač hudby, více než energie, více než domácí telefon, více než benzín, více než voda a více než boty.

Ani jednou jsem si teď nevymýšlel, všechno reálné slogany skutečných firem. Potkal jsem je a našel na webu během dvou dní. Stačilo se dívat kolem. Bylo to jako s těhotnými. Málokdy si jich všimnete, ale jak máte jednu doma, jsou najednou všude.

Na začátku přitom možná byl i nápad. Třeba to byl Eurotel a jeho Více ze života. Což u mobilů a telefonování mohla být v devadesátkách ještě trochu pravda. Pak se to ale nějak zvrtlo a obsah vyfičel do nenávratna. Zbylo klišé, nuda, šeď. Stokrát vyvařená fusekle už lahodný nápoj nenabídne. A tak kolem nás živoří firmy, které si myslely, že zákazníky zláká to, když u mne uvidí stejný slogan jako na sámošce vedle a v autobazaru naproti.

Smůla. A přitom všechny ty firmy mohly Zažít víc než víc (což je slogan Ostravaru).


Martin Groman

O autorovi: Martin Groman

Vystudoval mediální studia FSV UK. Pracoval jako moderátor a dokumentarista Českého rozhlasu, přispívá do Lidových a Hospodářských novin, Respektu a dalších plátků. V Boomerangu sedí u okna a kouká ven. U toho píše a edituje texty, navrhuje kampaně a přemýšlí, co bude o víkendu vařit. Má na starost tým copywriterů a podílí se na časopisech a dalších projektech pro Vodafone, Volkswagen či AWD.

,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

7 + 3 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.