Návod

Jak uspět při chovu grafiků

Grafik je tvor plachý a jeho chov je náročný. Přesto je tato obludka čím dál oblíbenějším mazlíčkem v mnoha kancelářích a agenturách, kde se dá chovat jednotlivě i ve smečkách. Aby byla vaše péče o grafika úspěšná a aby se u vás cítil dobře, připravili jsme pro vás malý receptář s nejdůležitějšími zásadami. 

1. Uznání

To nejdůležitější pro zdárný vývoj grafika je pochvala a drbání pod bradou. Váš mazlík musí mít neustále pocit, že je milován, že je šikovný a že jeho práce má smysl. Nikdy ho nekritizujte a musí-li někdy práci předělat, protože je úplně k ničemu, vždy to vysvětlete nedostatkem vkusu klienta, kterému se bohužel kvůli penězům musíme podřídit.

2. Krmení

Grafik potřebuje mít dostatek času na to, aby v klidu přijal a zpracoval potravu a mezitím si projel Instagram, Pinterest a několik dalších zájmových webů pro lidi, co se s písmenky necítí úplně komfortně. Nikdy ho při této činnosti nevyrušujte.

3. Texty

Grafik považuje texty jen za další grafický prvek vedle fotek a ilustrací, takže je libovolně zkracuje, prodlužuje a deformuje podle estetických kritérií, která jsou podle něj zásadní pro fungování světa. Aby vám grafik neuhynul žalem, je třeba tento jeho světonázor respektovat a přizpůsobit texty jeho potřebám, ať to stojí, co to stojí.

4. Časový plán

Váš milovaný kancelářský mazel je duší umělec a nelze ho stresovat podružnostmi, jako jsou termíny, nebo rozpočet. Pokud mu dáte pocit neomezeného časového rozletu, bude mít jakoukoli práci hotovou velmi rychle. Jakmile se ovšem pokusíte zadat termín, počítejte s dlouhou agónií, odkládáním uzávěrky a estetickým krachem celého projektu, protože na něj „nebylo dost času“.

5. Jedna zakázka na den

Grafik nesnáší změnu. Na jeden den ho zásobte ideálně jen jedním druhem činnosti, kterou bude dělat klidně do omrzení, protože přeskládávat čtverečky ho prostě baví. Když naopak přijdete s několika druhy činnosti najednou, vyzkratuje se a bude jen zoufale hledět do zdi.

6. Životní prostředí

Ekologie grafiků je jednotvárná, důležité ale je, aby si svůj prostor ozdobili sami. Dobře se cítí ve stabilním prostředí s obrázky či jinými estetickými objekty, které jim dávají pocit domova a bezpečí. Nikdy grafikovi neuklízejte pracovní stůl a nenuťte ho, aby si na nástěnku vkládal graf výkonnosti, seznam nedokončených zakázek nebo podobnou zbytečnost. Pěkně vyvedený modrý čtverec nebo horní uvozovka v zajímavém fontu vyhovují jeho duši mnohem lépe.

7. Soužití s ostatními grafiky

Chcete-li se vyhnout nadávkám a poznámkám typu „Kdo to moh takhle blbě nasázet?“, nikdy grafikovi předávejte práci po jiném grafikovi. Půlden všeobecné frustrace je nejmenší cenou za takovou chybu. Jedinou výjimkou je situace, kdy grafici sedí v jedné místnosti a sem tam si společně objednají oběd. Pak se vzájemně hejtovat nebudou.

Grafici jsou nejňuňavější tvorové v marketingu a je třeba je hýčkat. 


Štefan Švec

O autorovi: Štefan Švec

Vystudoval masovou komunikaci a od roku 1998 pracoval v různých novinách od Kutnohorských po Hospodářské. O šest let později přišel do Vodafonu jako copywriter. Přispívá do periodik s avantgardními jmény jako je Dobrá adresa, Britské listy, A2, Tvar nebo Salon Práva. Aby si od nezávislé kultury trochu odpočinul, stará se v Boomerangu jako hlavní editor o časopis ČiliChili.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 52 = 62

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.