Návod

Nováček v agentuře aneb 7 taháků pro kopíka v plenkách

Aby nebyl natěšený junior mezi vypsanými mazáky za trubce, měl by na to jít s trochou fištrónu a držet se pár železných zásad. Čtěte, co má mít v malíčku každý začínající pisálek.

1. Bacha na klišé. Číhají všude: všechno je mladé a dynamické, hned to má komplexní řešení na míru s individuálním přístupem a časovou flexibilitou. Není spíš lepší to říct hezky česky, než se zaklínat frázemi, ze kterých nic kloudného nekouká?

2. Uberte plyn. Nic z toho, co označíte za excelentní, perfektní nebo luxusní, nebude vypadat ani excelentně, ani perfektně nebo luxusně. Spíš jako marná snaha zaujmout, kterou vám ale nesežere ani šéf, ani klient, ani cílovka… ani váš pes.

3. Nechytračete. V diplomce to možná vypadalo pěkně, ale v kanclu si spíš uříznete trapas. Odborná mluva nepatří jinam než do odborných textů. Natož pak do těch reklamních. Tady nejsme na akademické půdě, holoto!

4. Opatrně s interpunkcí.  Dobře zvolený vykřičník nebo tři tečky dokážou divy. Jenže čeho je moc…… toho je příliš!!!!!!

5. Nemelte naprázdno. „Dáme vám to, co potřebujete.“ Opravdu? A co raději: „Sháníte vanu ze dřeva? Zkuste mrknout na tu naši, umíme to s břízou i cedrem.“ Prázdné sliby má každý na salámu – je lepší, když ukážete, co umíte reálně nabídnout.

6. Nebuďte moc hrr. Než něco odevzdáte, přečtěte si to klidně šestkrát. Pak si zajděte na kafe a cigáro a projeďte to radši ještě jednou. S odstupem z textu zázračně vyloupne i to, co by vám jinak uteklo.

7. Učte se. Nikdo nečeká, že po prvním měsíci zboříte agenturu slogany, ze kterých si klient sedne na zadek. Jako copywriterský škvrně máte výhodu v tom, že se vám leccos odpustí. Tak toho koukejte využít a něco přitom nenápadně odkoukat od starších, kteří vás opravují. Jen tak z vás vykřešou profíky.


Zuzana Košutová

O autorovi: Zuzana Košutová

Zatímco její vrstevníci cestovali křížem krážem po světě, trávila tahle milovnice horského vzduchu svoje mládí uvědomělým studiem žurnalistiky v lavicích FSV. Textařila přitom ve Slevomatu a sbírala zkušenosti na různých stážích, třeba v Hospodářských novinách. Nakonec spokojeně zaparkovala u okna v Boomerangovském kanclu – odtud měli totiž ten nejlepší výhled na zahrádku. Jako správná holka pro všechno tu už nějaký ten pátek poctivě píše, edituje, spravuje sociální sítě a vymýšlí ptákoviny na ČILICHILI.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 + 1 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.