Návod

Efektivita a jak se na ni ptát?

Zabudujeme-li měřicí mechanismy již do samotného projektu vzniku firemního magazínu, budeme mít v budoucnu snadnější pozici. Čísla, která dokazují, že váš magazín funguje, vám pomohou v dalším rozvoji, při argumentaci kolegům a při spočítání návratnosti investice.

Co je cílem vydávání vašeho magazínu? Změřte to! Pamatujte, že interpretace je často důležitější než samotná data. Vhodně zvolené otázky nezkreslí výsledek vašeho výzkumu. V podstatě se můžete ptát na čtyři okruhy efektivity vašeho magazínu:

Podpora prodeje/value

Pomáhá nám časopis při prodeji?
Pomáhá nám časopis neztrácet zákazníky a zvyšovat jejich loajalitu?
Líbí se magazín našim zákazníkům?
Byla informace v magazínu přímým impulsem k nákupu?
Co si o magazínu myslí naši prodejci, jak jim pomáhá při práci?
Jak si magazín stojí ve srovnání s ostatními prodejními kanály?

Vnímání značky/brand

Identifikují si čtenáři značku s magazínem?
Definuje magazín značku v dobrém světle?
Posiluje magazín naši značku?
Měníme povědomí v porozumění?
Jak lidé reagují?

Kvalita/Líbivost

Chápou lidé zprávu, kterou nese náš magazín?
Má cílová skupina ráda design, obsah, jazyk a styl magazínu?
V čem je výhoda magazínu ve srovnání s ostatními propagačními materiály?
Mluví lidé o tématech v magazínu s ostatními?

Kvantita/Vlastnosti

Kdo je náš čtenář?
Kolik lidí nás čte?
Jak důkladně nás čtou? Stránky versus čas?
Jak často náš časopis lidé čtou?
Co udělají s magazínem po přečtení? Sdílejí nás?
Dostane se magazín snadno ke čtenářům?

 


Martin Vymětal

O autorovi: Martin Vymětal

Má na starosti obchod, strategické plánování, koordinaci realizačního týmu a marketing vydavatelství. Zkušenosti nasbíral hlavně v public relations, na London School of Public Relations a spoluprací s magazíny Marketing & Media a Strategie. Zaměřuje se na efektivitu a promýšlí projekty tak, aby klientům přinášely peníze. Často vyráží do Londýna, Amsterodamu a Berlína na zkušenou.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

92 − 88 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.