Návod

5 zásad, jak zadávat připomínky agentuře

Při spolupráci s agenturou, která se stará o vydávání vašeho firemního magazínu, se zcela určitě nevyhnete připomínkování dodaných materiálů. Ani ta sebelepší vám totiž nikdy nedodá celý časopis v takové podobě, abyste k němu neměli co dodat nejen vy, ale ani vaši šéfové a šéfové vašich šéfů. S připomínkami se prostě počítá a příslušní editoři, grafici i projektoví manažeři na straně dodavatele obsahu jsou připravení se s nimi popasovat. Všichni ale ušetříte hodně času a energie, když při jejich zadávání budete dodržovat pár jednoduchých zásad.

1. Volte nejjednodušší cestu

Programy pro psaní textů či prohlížení pdf souborů mají v sobě jednoduché a praktické nástroje, jak do souborů vkládat připomínky. Používejte je, vyhnete se riziku, že někdo špatně přečte vaše rukou psané poznámky do vytištěného a potom zpětně naskenovaného pdf či wordu.

2. Řekněte to jedním e-mailem

Pokud dodáváte připomínky elektronickou poštou, snažte se je pokud možno poslat shrnuté v jednom e-mailu. S každým dalším totiž roste riziko, že se na některou připomínku v agentuře zapomene nebo že zapadne příslušnému editorovi či projektovému manažerovi do spamu.

3. Pojmenujte, co vás štve

V případě, že se vám řešení navržené agenturou z nějakého důvodu nelíbí, snažte se v připomínkách vždycky vysvětlit, co se vám na něm nezdá. Editorům a grafikům, kteří na daném materiálu pracují, se pak bude lépe hledat alternativa, které odpovídá vašim představám.

4. Auto taky neřídí všichni, kdo v něm jedou

Jestliže u vás ve firmě připomínkuje magazín více lidí, nechte si na schvalovací proces více času a určete si autoritu, která bude mít konečné slovo, když se na připomínkách neshodnete. S největší pravděpodobností se vám totiž stane, že se vám minimálně k jednomu článku sejdou od kolegů zcela protichůdné komentáře.

5. Všechno chce svůj čas

Po pár vydaných číslech už budete mít představu, jak moc připomínek obvykle k první verzi časopisu bývá. Nechte si proto s agenturou v harmonogramu určitou rezervu, aby bylo dostatek času všechny vaše připomínky opravdu kvalitně zapracovat.


Rudolf Král

O autorovi: Rudolf Král

Vystudoval scenáristiku a dramaturgii na FAMU, kam zběhl ze studií žurnalistiky. Nakonec se ale k novinařině vrátil a začal se jí živit. Jako šéfredaktor vedl časopis DVD Movie, natočil několik reklamních videospotů a podobně. V Boomerangu je od roku 2007 a vede hned několik magazínů (například časopisy pro ČSA, TGS, Lidl, Spaar...) a zodpovídá za práci týmu několika editorů a grafiků.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 1 = 2

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.