Návod

5 kroků, jak na augmented reality

Krok 1: Zvolte

Aplikací, které dokáží kombinovat tisk s rozšířenou elektronickou realitou, je nepočítaně. Já osobně preferuji LayarBlippAR. Jsou rozšířené, mají jednoduché rozhraní a nejsou drahé. Vytvořte si účet a naučte se aplikaci ovládat. Většinou to zabere maximálně patnáct minut.

Krok 2: Vytvořte

Úspěšnost vaší rozšíření reality je podmíněná kvalitním obsahem. Proč by měl čtenář vytahovat tablet a snímat stránku, aby viděl znovu stejnou reklamu, jakou dáváte do televize? Chce to něco speciálního. Odměnou za vychytaný obsah vám bude stále více čtenářů, kteří budou rozšířenou aplikaci používat. Pamatujte, že po nich chcete něco navíc – stáhnout si aplikaci a použít ji, tak je patřičně odměňte. Důležité je rozšířený obsah na dané stránce dobře propagovat, aby čtenář pochopil, co má vlastně dělat.

Krok 3: Publikujte

Do online prostředí dané aplikace nahrajte obrázek, na který bude aplikace reagovat (např. stránku magazínu), a spojte ho s obsahem, který se má zobrazit (např. videem). Tento postup opakujte pro každou jednotlivou rozšířenou realitu, kterou chcete v časopisu použít. Poté obsah publikujte a nechte čtenáře, ať reagují. 

Krok 4: Zaplaťte

S jakými náklady musíte počítat? Za prvé jsou to náklady na vytvoření samotného obsahu. Ty se mohou velmi lišit od tisíců (video) po halíře (link na eshop). Poplatky za aplikaci se pohybují v řádku jednotek desítek eur za jedno použití.

Krok 5: Měřte

Přihlaste se do online rozhraní aplikace a sledujte, jak vám rostou čísla. Kolik čtenářů se na vaši rozšířenou realitu podívalo? Kolik z celého časopisu bylo využito? Dá se z toho něco naučit? Šli lidi po zobrazení agmented reality do vašeho obchodu? Zvýšilo se image vaší značky, nebo vzrostly prodeje?


Martin Vymětal

O autorovi: Martin Vymětal

Má na starosti obchod, strategické plánování, koordinaci realizačního týmu a marketing vydavatelství. Zkušenosti nasbíral hlavně v public relations, na London School of Public Relations a spoluprací s magazíny Marketing & Media a Strategie. Zaměřuje se na efektivitu a promýšlí projekty tak, aby klientům přinášely peníze. Často vyráží do Londýna, Amsterodamu a Berlína na zkušenou.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

21 − = 18

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.