Tak jsem si napsal tenhle titulek a už půl hodiny si říkám, jakého za něj dát smajlíka. Abyste pochopili, jak to myslím, že jo. Zamračeného, jakože jsem na smajlíky opravdu nakrknutý? Nebo pomrkávajícího, jakože si přece rozumíme, jak to myslím? Nebo úsměv, abyste se hned na úvod nelekli, že snad chci napadnout smajlíky, které všichni máme tak rádi?
Jenže to přesně chci. Chci, aby smajlíci vzali pěkně zpátečku a zase se vrátili tam, kam patří – do soukromých mailů, smsek, chatů a podobně. Nechci je už potkávat v marketingových textech, letácích, brožurách, dopisech, na webech a kdo ví, kde ještě. Proč? Protože mě matou. A nejsem sám. Zmatou každého, kdo se nad nimi zamyslí.
Pár příkladů a jejich překlad:
Máme pro vás lepší ceny 🙂 – Kdo uvěří, ať tam běží.
Našim výrobkům se na globálním trhu opravdu daří 😀 – Jestli tomu uvěříte, sežereme vidle.
Nabízíme slevy, jaké tu ještě nebyly 😉 – To tak.
Na náš servis se můžete spolehnout :-)))) – Nic neuděláme, ale fakturu pošleme.
V šatech od nás budete opravdu krásná :-* – Je nám buřt, jak vypadáte, hlavně kupujte.
Smajlíci většinou dávají vašemu marketingovému sdělení pořádně na frak.
A hlavně, smajlík není interpunkční znaménko, takže ho nelze použít jako tečku za větou. Jenže tečka a pak smajlík, to zase vypadá blbě. Takže co? No přece obětovat toho smíška. Jestli je vaše nabídka dost dobrá, jestli je váš humor dost vtipný, jestli je vaše sdělení dost silné, jistě se obejde bez dodatečné nápovědy.
A jestli ne, tak má prostě smůlu a smajlík ho nezachrání.
Ale aby bylo jasno, nemyslím to nijak zle. 🙂