Firemní časopisy

Smajlíci jsou zlo

Tak jsem si napsal tenhle titulek a už půl hodiny si říkám, jakého za něj dát smajlíka. Abyste pochopili, jak to myslím, že jo. Zamračeného, jakože jsem na smajlíky opravdu nakrknutý? Nebo pomrkávajícího, jakože si přece rozumíme, jak to myslím? Nebo úsměv, abyste se hned na úvod nelekli, že snad chci napadnout smajlíky, které všichni máme tak rádi?

Jenže to přesně chci. Chci, aby smajlíci vzali pěkně zpátečku a zase se vrátili tam, kam patří – do soukromých mailů, smsek, chatů a podobně. Nechci je už potkávat v marketingových textech, letácích, brožurách, dopisech, na webech a kdo ví, kde ještě. Proč? Protože mě matou. A nejsem sám. Zmatou každého, kdo se nad nimi zamyslí.

Pár příkladů a jejich překlad:

Máme pro vás lepší ceny 🙂 – Kdo uvěří, ať tam běží.

Našim výrobkům se na globálním trhu opravdu daří 😀 – Jestli tomu uvěříte, sežereme vidle.

Nabízíme slevy, jaké tu ještě nebyly 😉 – To tak.

Na náš servis se můžete spolehnout :-)))) – Nic neuděláme, ale fakturu pošleme.

V šatech od nás budete opravdu krásná :-* – Je nám buřt, jak vypadáte, hlavně kupujte.

Smajlíci většinou dávají vašemu marketingovému sdělení pořádně na frak.

A hlavně, smajlík není interpunkční znaménko, takže ho nelze použít jako tečku za větou. Jenže tečka a pak smajlík, to zase vypadá blbě. Takže co? No přece obětovat toho smíška. Jestli je vaše nabídka dost dobrá, jestli je váš humor dost vtipný, jestli je vaše sdělení dost silné, jistě se obejde bez dodatečné nápovědy.

A jestli ne, tak má prostě smůlu a smajlík ho nezachrání.

Ale aby bylo jasno, nemyslím to nijak zle. 🙂


Martin Groman

O autorovi: Martin Groman

Vystudoval mediální studia FSV UK. Pracoval jako moderátor a dokumentarista Českého rozhlasu, přispívá do Lidových a Hospodářských novin, Respektu a dalších plátků. V Boomerangu sedí u okna a kouká ven. U toho píše a edituje texty, navrhuje kampaně a přemýšlí, co bude o víkendu vařit. Má na starost tým copywriterů a podílí se na časopisech a dalších projektech pro Vodafone, Volkswagen či AWD.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 + 4 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.