Firemní časopisy

Šetřit neznamená škrtat

„Vydáme letos o jedno číslo míň.” Nebo. “Snížíme počet stran, stejně tam máme moc obsahu, který není přímo o firmě.” Tohle je první, co nás napadne, když nám zničehonic osekají budget na firemní magazín. Nepodceňujme ale čtenáře, že si ničeho nevšimne. Je to pro něj jasný signál, že něco není v pořádku.

Když odmontujete dětskému kočárku jedno kolo, je to dezolát. Když změníte konstrukci a vytvoříte tak trojkolku, je to novinka. Než něco jenom škrtnete, zkuste se zamyslet, jestli by to vlastně nešlo dělat jinak. Začněte tím, že si jasně definujete cíl. Od té doby, kdy jste zadávali tvorbu firemního magazínu, se lecos mohlo změnit.

Nešetřte na kvalitě

Periodikum může samozřejmě vycházet třeba i jen jednou ročně, ale pak to má být obsahově ročenka, ne jedno číslo magazínu. Stejně dobře můžete snížit počet stran, ale pak to má být prostě brožura. Celkem bezbolestně jde někdy zmenšit formát, ale určitě odolejte pokušení osekat čtivý a vizuálně zajímavý obsah, protože i vaši zaměstnanci, obchodní partneři nebo zákazníci jsou jenom lidi a dobrovolně číst koncentrovaný firemní text prostě nebudou.

Nezahlcujte čtenáře

Žádný ideální formát, počet stran ani periodicita neexistuje. Vždycky se odvíjí od toho co, komu a kdy chcete sdělit. Aby byl magazín magazínem, měl by vycházet alespoň dvakrát ročně. Naopak častější než měsíční periodicitu většinou nezvládne čtenář a nejspíš ani vaše agentura. Optimalizovat můžete počet stránek na arch, tak využijete všechen papír, který zaplatíte. Nenuťte ale svoji agenturu, aby textem nebo fotkami zaplnila všechen prostor na stránce. Všeho moc škodí a čtenáře byste umordovali. Jistě ocení i to, když neuvidí úplně všechny fotky, které máte. Musí mít kde si na stránce vydechnout, aby mohl číst dál a nevydechl naposled.


Věra Fibigerová

O autorovi: Věra Fibigerová

K týmu Boomerangu se přidala v roce 2013 po šestiletém působení v agentuře Ogilvy. Tři roky měla na starost regionální koordinaci televizní a tiskové reklamy kosmetické značky Dove, stejně dlouho pracovala na webových kampaních British Airways. Zkušenosti má i s prací na direct mailech a dalších reklamních materiálech. Když potřebujete, aby něco klaplo, ona to zařídí.

, , , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

58 − 50 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.