Firemní časopisy

Řekněte si, jak to chcete

Jednou z nejčastějších otázek, které slyší klienti od lidí z agentury, je: „Dostaneme na to nějaké zadání? Pošlete nám brief?“ Obvykle se jim ale místo zadání dostane odpovědi: „Jste přece profesionálové, tak to nějak udělejte. Od čeho máme agenturu.“

Příslušným editorům, copywriterům nebo projektovým manažerům většinou nezbude než zavřít MacBooky a odkráčet se trápit do svých kanclů. Klient přitom netuší, že se jeho projekt právě vydal na cestu do pekla. 

Většina agentur produkujících nějaký obsah funguje tak, že si najímá externisty, kteří pro ně píší, fotí, kreslí. Pokud mají externisté odvést kvalitní práci, musí vědět, co mají vyplodit. Když editor nebo projektový manažer nepochopí od klienta, co od agentury očekává, těžko může nějak smysluplně zadat externistům práci. Pak už je to jenom otázka štěstí a náhody, jestli se klientovi bude dodaný obsah líbit, nebo ho hodí agentuře na hlavu s tím, že takhle si to vůbec nepředstavoval. V tom druhém případě se pak v časovém presu a v napjaté atmosféře konečně začne řešit, jak by takový materiál měl vlastně vypadat. Klient nadává na neschopnou agenturu, v agentuře zase prskají nad klientem, který neví, co chce, a nedá pokoj, dokud to nedostane.

Tak trochu si za to můžou obě strany. Agentura neměla být předposraná a měla klientovi vysvětlit, že nemá smysl se do něčeho pouštět, dokud si společně neujasní, jaký má být výsledek. Klient má zase máslo na hlavě buď proto, že byl netrpělivý a líný nad tím přemýšlet, nebo se mu nechtělo přiznat, že vlastně moc neví, jak dané téma uchopit a spoléhal, že to v agentuře nakonec nějak zvládnou. Kdyby se k tomu hned postavil čelem a začal společně s agenturou hned hledat způsob, co s tím, mohli si všichni ušetřit spoustu práce i nervů.


Rudolf Král

O autorovi: Rudolf Král

Vystudoval scenáristiku a dramaturgii na FAMU, kam zběhl ze studií žurnalistiky. Nakonec se ale k novinařině vrátil a začal se jí živit. Jako šéfredaktor vedl časopis DVD Movie, natočil několik reklamních videospotů a podobně. V Boomerangu je od roku 2007 a vede hned několik magazínů (například časopisy pro ČSA, TGS, Lidl, Spaar...) a zodpovídá za práci týmu několika editorů a grafiků.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 49 = 59

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.