Představte si, že byste mohli nechat stránky svého časopisu ožít. Z rubrik a textů by na vás vyskakovala videa produktů, rozhovory se zaměstnanci nebo testy aut. Stačil by jen mobilní telefon nebo tablet a připojení k internetu. Budoucnost se odehrává právě nyní.

Rozšířená realita (augmented reality) je výraz používaný pro realitu doplněnou o počítačem vytvořené objekty. Může jít například o zobrazení reality (třeba stránky tištěného magazínu fotoaparátem v mobilním telefonu) a následné přidání digitálních prvků (třeba animace ilustrace na úvodní stránce). Tak praví česká Wikipedie

Stačí kamera a připojení k internetu

No, popravdě potřebujete ještě aplikaci. Třeba Layar nebo BlippAR. Já osobně dávám přednost Layaru, který je uživatelsky příjemný a cenově dostupný. Nainstalovaná aplikace je propojená s čočkou mobilního telefonu a zprostředkuje vám „přehrání“ virtuální reality na displeji po namíření fotoaparátu na příslušné místo. Tím může být stránka časopisu, kterou předem uložíte do online rozhraní dané aplikace. Ta si stránku „zapamatuje“ a ví, jaké video nebo animaci spustit poté, co vy jako čtenář na stránku telefon namíříte. Nejen, že aplikace dokáže scénu snímat, ale také detekovat natočení telefonu, jeho vzdálenost od stránky apod. Současné aplikace jsou schopné zapamatovat si celý „obrázek“ (např. celou titulní stránku), nejen rozsypaný mák v podobě QR kódu. Těm už asi odzvonilo.

Mámo, já chci slona!

Možností, co virtuálně „umístit“ na stránku je hodně. Od dalšího textu, po videa a zvuky, obrázky, animované 3D objekty, interaktivní linky na další stránky. Takže klidně i slona skákajícího přes překážky a troubícího váš firemní slogan. To vše se samozřejmě děje v reálném čase. Tedy máte-li kvalitní připojení k internetu.

Představte si, že můžete čtenáře ze stránek svého časopisu poslat přímo do online obchodu. Nebo můžete nový výrobek předvést ze všech stran ve 3D. Můžete lidi nechat hlasovat nebo vyplnit anketu přímo po přečtení článku. Můžete jim nabídnout více fotek k rozhovoru nebo přímo video se zpovídaným. Můžete jim přichystat hru spojenou s titulní stránkou. Ukažte jim test svého nového vozu, když si čtou jeho recenzi. Nechte jim dát facebookový „palec nahoru“ přímo na tištěné stránce vašeho firemního časopisu.

Atrakce?

Rozšířená realita čtenáře baví. Odpovídá na lidskou hravost a přítomnost chytrého telefonu v ruce každého z nás. Nicméně kromě hůře měřitelných faktorů – jako je třeba posílení image značky – vám dá rozšířená realita přesné informace o chování čtenáře. Nejen, že vidíte kolik lidí provedlo danou akci, ale může vám výrazně pomoci při prodeji. Můžete o svých čtenářích zjistit exaktní data a lépe s nimi komunikovat. Měření je jednoduché a provádí ho samotná aplikace. Tak co, dáte svému magazínu třetí rozměr?

Jak jednodušše se dá váš časopis oživit se podívejte tady:


Martin Vymětal

O autorovi: Martin Vymětal

Má na starosti obchod, strategické plánování, koordinaci realizačního týmu a marketing vydavatelství. Zkušenosti nasbíral hlavně v public relations, na London School of Public Relations a spoluprací s magazíny Marketing & Media a Strategie. Zaměřuje se na efektivitu a promýšlí projekty tak, aby klientům přinášely peníze. Často vyráží do Londýna, Amsterodamu a Berlína na zkušenou.

,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

+ 84 = 88

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.