Firemní časopisy,Online a sociální média

Obsahový mix: svatá trojice

Tištěné, online a sociální média

„Karbonizujte koksohydráty! Termujte nukleáry! Akcelerujte moderáty! A ohřejte mi párek,“ říká vynálezce Orfanik v Tajemství hradu v Karpatech. Ne že by byl obsahový marketing nukleární věda, ale kombinacím a pokusům se v dnešní době nevyhne. Chceme-li dosáhnout co nejlepšího výsledku, musíme často zapojit do obsahové strategie kombinaci několika různých typů médií.

Chcete-li svým firemním příběhem oslovit co nejvíce lidí, mohl by se vám hodit náš Obsahový mix®. Je to způsob, jakým měníme jeden firemní příběh tak, aby se dal použít pro různé typy médií. Abychom dosáhli co nejvyšší sledovanosti firemního příběhu, kombinujeme tištěná média, online časopisy a sociální sítě. Více médií se navzájem posiluje a v konečném výsledku zajistí vašemu sdělení širší a hlubší dopad na cílového čtenáře.

Snímek obrazovky 2016-04-05 v 16.01.24

Každé médium má svého specifického čtenáře a výhody, které vyvažují jeho nevýhody. Schopnost správného poměru ve výsledném obsahovém mixu sníží náklady a zvýší zásah.

Tištěné médium – bezbariérové a důvěryhodné, podporuje důkladné vstřebávání informací. Těží z výhody přímé distribuce a svého rozsahu. Ideální médium, když chcete povědomí o své značce změnit v porozumění.

On-line média – aktuální, interaktivní, stojí a padají s placenou distribucí. Skvěle se propojují s ostatními médii. Ideální pro častou komunikaci.

Sociální média – osobní a zkratkovitá, založená na fanouškovství a tím pádem na pozitivním vztahu ke značce. Zábava spojená s informacemi vytvoří ideální motivační mix.

 

Chcete příklad? Vezměme si třeba Volkswagen, který uváděl pomocí obsahu rodinný vůz Touran. Jaký Obsahový mix® jsme zvolili v rámci svaté trojice?

Tištěná média – Rozsáhlá reportáž z cesty velké rodiny a spousty batohů na lyže. Protože časopis lidé opravdu rádi čtou. Reportáž z balení na cestu se dostala i do interního bulletinu českého Volkswagenu.

Online média – Video z focení a přípravy materiálu a k tomu interaktivní mapa výletu s tipy, jak zabavit děti cestou. Navíc jsme přidali rodinnou fotografii do newsletteru a upozornili tak na online článek i vycházející tištěný magazín. Vše jsme napojili na mapy.cz. Protože online znamená hlavně provázané vizuální vstřebávání informací.

Sociální sítě – Fotografie z focení i z následné cesty zaplnily ten den Instagram a Facebook přinesl soutěž o nejhezčí rodinné jméno, které dávají rodiny svým vozům. Výhrou byl víkend s Touranem. Na Snapchatu jsme vysílali záběry ze zákulisí cesty, které byly trochu na hraně. Protože sociální sítě jsou hravé.

Media a čas.001

Pro šíření značkového obsahu používáme svatou trojici médií: tištěná, online a sociální média. Nesmíme zapomínat, že podstatou obsahového marketingu je dobrovolnost na straně zákazníka daná možností vybrat si, v jakém čase, prostředí a médiu bude naše příběhy konzumovat. Někdo si raději přečte firemní noviny, jiný newsletter a na cestách ho zabaví příběhy pomocí sociálních sítí.

Chceme-li důkladně zasáhnout své čtenáře, netřeba karbonizovat koksohydráty, ale kombinovat média musíme určitě.


Martin Vymětal

O autorovi: Martin Vymětal

Má na starosti obchod, strategické plánování, koordinaci realizačního týmu a marketing vydavatelství. Zkušenosti nasbíral hlavně v public relations, na London School of Public Relations a spoluprací s magazíny Marketing & Media a Strategie. Zaměřuje se na efektivitu a promýšlí projekty tak, aby klientům přinášely peníze. Často vyráží do Londýna, Amsterodamu a Berlína na zkušenou.

, , , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 1 = 5

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.