Firemní časopisy

Kolik stojí práce mozku

Vždy, když přijde řeč na hodinové sazby, vybaví se mi vtip. Zákazníkovi v autoservisu přijde cena opravy přemrštěná. Vyžádá si důkladné vyúčtování. Na něm najde dvě položky. Otočení šroubkem: 10 Kč. Věděli jsme kterým: 890 Kč.

Hodinové sazby techniků v autoservisech od 600 Kč do 2000 Kč jsme se už naučili akceptovat. Kdo chce platit méně, má vždycky možnost zajet do malého servisu a díly koupit za polovic z druhovýroby. Agenturu můžete také obejít a najmout si jednotlivé grafiky, fotografy nebo webaře napřímo. Kdo to zkusil, dá mi za pravdu, že to tak výhodné nakonec není.

Jak drahý je váš čas?

Za prvé: bude vás to stát hodně času na úkor jiných povinností. Za druhé: musíte najít ty správné lidi. Hodiny hledání na netu vás neminou a kdoví na koho narazíte. Za třetí: musíte jim dát precizní brief. Jak se asi domluvíte s někým, kdo navrhne schůzku v hospodě a používá termíny jako kerning nebo horní dotažnice? Ať se vám to líbí nebo ne, v jeho očích budete ten, kdo na otázku, jaké auto máte, odpovídá, že zelené. Co je ale nejdůležitější: budete se muset obejít bez partnera. Někoho, kdo pevně drží otěže a hlídá, že každý kousek vaší kampaně nebo obsahu bude prezentovat hodnoty vaší značky, obsahovat správné fonty, legální fotky, a nezapomene, že tohle jste dělali před dvěma lety a tohle je zase de mode.

Každý má svého Tenzinga Norgaie

V naší branži je oním pomyslným šerpou vaše agentura. Podrží vás a stojí při vás v dobrém i zlém. Každý její člen vkládá do práce pro vás kus sebe, svého know-how a životního příběhu.

Svá auta vozíte k profíkům, protože potřebujete jezdit, a ne poslouchat, proč to ještě není. Skutečně si myslíte, že zkušení projektoví manažeři, textaři, grafici, fotografové nebo stylistky toho umí méně, než chlápek, co vám vymění brzdové destičky? Pak je neplaťte vůbec a agentuře, která si takové nýmandy najala, dejte rovnou výpověď. Vaše značka by na náhradní díly z druhé ruky brzy dojela.


Radoslav Kuba

O autorovi: Radoslav Kuba

Profesionál v kontentovém marketingu. Od roku 2000 se podílel na budování značek Tesco, Nový Smíchov, Metropole Zličín, Centrum Chodov. Pracoval na zrodu a vydávání časopisů TIME IN a Gurmet. Stojí za novodobým úspěchem značky BOTAS a jeho flagship storu Botas Concept Store. Jeho mise je vytvářet pro významné firmy a značky jedinečný, fascinující a pestrobarevný obsah, který jim pomáhá v tom, co dělají a k dosažení toho, co si přejí.

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

54 − = 50

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.