Firemní časopisy

Když chcete něco prodat, musíte to pěkně zabalit

12 Říj , 2016  

Obal prodává, to je stará známá pravda, která funguje na zákazníky supermarketů stejně dobře jako na čtenáře (nejen) firemních magazínů.

V době, kdy noviny začínají silně připomínat časopisy a leckterý magazín by si klidně mohl říkat kniha, prostě musíte vzhled svých tištěných médií uzpůsobit vkusu zákazníků/čtenářů. Nástrojů na to máte v ruce dost.

Formát: Na velikosti záleží

Když se chcete před kolegy, klienty nebo obchodními partnery ukázat jako bohatá, prestižní a luxusní značka či společnost, zřejmě sáhnete po formátu, který bude dostatečně reprezentativní. V takovém případě se výborně hodí větší atypický rozměr. V opačném případě bude lepší zvolit skromnější a uživatelsky příjemnější formát, například menší A4 nebo dokonce „kabelkovou“ A5 variantu.

Rozsah: Optimalizujte náklady

Obsahovou maketu plánujte s ohledem na formát a grafické pojetí, ale vždy uvažujte také prakticky. Sudý počet stran je samozřejmostí, protože pětistránkový tištěný magazín ještě nikdy nikdo neviděl. U vazby V1 (se sponkou uprostřed) musí být celkový počet stran dělitelný čtyřmi, ideálně osmi – kvůli optimálnímu rozložení na arch při tisku.

Periodicita: Jak často je dost často?

Oficiálně se váš magazín stává periodikem až tehdy, když vychází alespoň dvakrát ročně. Všechno ostatní už je na vás. Přemýšlejte hlavně nad funkcí a charakterem obsahu, který hodláte prostřednictvím daného média sdílet. Jde o rychlé info, nebo spíš o materiály s trvalejší platností? Obecně platí, že častěji než jednou měsíčně je šikovnější vydávat noviny, v delších časových rozestupech pak magazín.

Materiál: Příjemný na dotek

Časy, kdy křídový papír jasně říkal „my na to máme“ a recyklovaný „nevyhazujeme zbytečně peníze“, už jsou naštěstí dávno pryč. Dnes je možné snad úplně všechno, tedy když sledujete trendy a máte schopného produkčního. Už jste slyšeli třeba o voluminézním papíru?

Obsah: Tady se vyrábějí pocity a emoce

Ani tomu nejnádhernějšímu magazínu jen samotná krása nestačí. Jakkoli je „obal“ důležitý, nesmíte dopustit, aby forma zvítězila nad obsahem. Texty míchejte s fotkami, ilustracemi, infografikami a s rozšířenou realitou v přiměřeném poměru, protože jinak budete vyrábět jen prázdné atrapy, které marně předstírají, že jsou skutečným časopisem.


Jitka Součková

O autorovi: Jitka Součková

Vystudovala Fakultu multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. V profesním životě se nejdřív věnovala marketingu a public relations, pak se zaměřila na žurnalistiku a v letech 2004–2010 byla šéfredaktorkou časopisu Barlife. Od roku 2010 pracuje pro společnost Boomerang Publishing, kde se jako editorka podílí na tvorbě firemních i zákaznických magazínů, například pro ČSOB, OC Letňany nebo Český Červený kříž.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

47 + = 51

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.