Firemní časopisy

Jak může nuda pomoci marketingu?

Možná vás napadne ta známá věta Kvida z Báječných let pod psa: „Co je tohle za krávovinu?“

Za proměnou chování diváků a uživatelů do značné míry stojí nuda. A právě ona může v budoucnu významně ovlivnit marketingové strategie a reklamu.

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak konzumujete média? Věnujete pozornost vždy jen jednomu?
Trendem poslední doby je totiž používání více médií zároveň.

V zahraničí jsou o krok dál…

V Americe nebo Velké Británii se v posledních pěti letech zabývají zkoumáním tohoto trendu. Svou pozornost mu věnují ti nejpovolanější – Google, Microsoft Advertising nebo Millward Brown. Ze studií vyplývá, že se opravdu významné procento dotázaných (mezi 40–50 %) věnuje konzumaci více médií současně, např. sledují televizi a zároveň jsou aktivní na internetu. Použití televize a internetu patří mezi vůbec nejčastější kombinace. V České republice pak následuje poslech rádia a používání internetu.

Na internetu nejčastěji čteme emaily, vyhledáváme si informace nebo jsme aktivní na sociálních sítích. Výzkumy se často liší v otázce relevantnosti vyhledávaného obsahu směrem k tomu konzumovanému. Polovina dotázaných na internetu vyhledává obsah, jenž nějak souvisí s pořadem, který sledují, a naopak ta druhá se věnuje zcela odlišným obsahům.

Všudypřítomné obrazovky

Google se v roce 2012 ve svém výzkumu zaměřil přímo na obrazovky (televize, laptop, tablet, chytrý telefon), které, jak se zdá, jsou aktuálně všudypřítomné. Setkáváme se s nimi doma, v práci, v obchoďáku, v metru a někdy i v restauraci, kde plní zástupnou funkci papírového menu. Právě obrazovky nám totiž sledování více médií umožňují. 81 % dotázaných sleduje televizi s chytrým telefonem v ruce. Tak dokážou okamžitě reagovat na konzumovaný obsah, třeba prostřednictvím sociálních sítí. S tím již některé televizní společnosti kalkulují a cíleně svoje diváky odkazují na Twitter nebo Facebook, kde mohou hlasovat či komentovat jejich pořady. Twitter slouží jako skvělý nástroj ke komentování sportovních nebo politických událostí, ale funguje i pro reality show.

Prostor pro content marketing

Otázkou zatím zůstává, co nás k takovému chování vede. Je za ním nuda, nebo potřeba maximálně využít náš volný čas? Pravdou je, že forma média přímo ovlivňuje vlastnosti jeho sdělení. Uživatel si tak může zvolit takovou formu, nebo jejich kombinaci, která mu nejvíce vyhovuje.

Paralelní konzumace hraje do karet především marketérům, kteří mají šanci oslovit nás na více mediálních platformách zároveň. Je tedy výhodné odkazovat z jednoho média na druhé, např. v reklamách na internet, kde uživatel může najít více informací o produktech nebo je zde může i koupit. Anebo zahnat nudu! S krásným content marketingovým řešením přišel před pár lety sponzor ligy mistrů Heineken. Fotbal sice baví miliardy, ale když na sebe narazí dva týmy s defenzivní taktikou, klesá index zábavy na úroveň sobotní televizní estrády.  Proto Heineken přišel se skvělou aplikaci, kdy ve svém mobilu můžete v reálném čase tipovat na aktuální situaci na hřišti. Padne z tohohle rohu gól? Kopne Ronaldo penaltu k pravé tyči, nebo k levé? V průběhu zápasu vám naskakují body a samozřejmě můžete hrát po síti s kamarády, které stejně jako vás nepustila přítelkyně sledovat zápas do sportbaru. Takže všichni držíte v jedné ruce mobil, ve druhé lahváče Heinekenu a máte se fajn. Akcionáři Heinekenu ještě o trochu víc.


Andrea Krenková

O autorovi: Andrea Krenková

Během své praxe nasbírala zkušenosti z marketingu, obchodu a komunikace. V Boomerangu má ve svém portfoliu klienty z oblasti módy, financí i automobilového průmyslu. Vystudovala Mediální studia na Karlově univerzitě. Baví ji, že si i v práci může číst časopisy.

,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 1 = 6

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.