Firemní časopisy

Budou tištěné už jen firemní časopisy?

Sedm z deseti nejčtenějších tištěných magazínů na britském trhu jsou dnes magazíny firemní. Klienti jako Heineken, Sky, Virgin nebo Sainsburyʼs mají tolik vlastních čtenářů, že omezují své výdaje do tradičních médií.

Peníze, které by utratili za inzerci v cizích časopisech, raději investují do vlastního magazínu. To je vážný signál pro vydavatele komerčních periodik, kterým v posledních letech dramaticky klesá objem inzerce. Pokud to takhle půjde dál (a podle všeho půjde), začne být za pár let aktuální otázka, jestli náhodou nebudou v budoucnu prakticky všechna tištěná média vydávána firmami. Ačkoliv to dnes zní neuvěřitelně, klidně se může stát, že se dnešní komerční média přetransformují do podoby více či méně placených blogů, nebo budou vycházet v jiném elektronickém formátu. Produkce zábavných lifestylových titulů je velmi finančně náročná a ten, kdo si ji bude moci v budoucnu dovolit, bude možná právě a jen komerční značka, která není závislá na příjmech z inzerce a prodeje.

Podívejte se na největší vydavatele tištěných časopisů v Británii v roce 2012. Už dávno žebříčku nekralují vydavatelské domy, ale samotné značky.

No. Název Náklad Oblast
1 Asda Magazine 1,980,740 maloobchod
2 Tesco Magazine 1,928,687 maloobchod
3 TV Choice 1,354,761
4 What’s On TV 1,274,035
5 Tesco Real Food 1,216,875 maloobchod
6 Morrisons Magazine 1,137,383 maloobchod
7 Radio Times 901.036
8 Sense (RBS) 834.954 banka
9 Take a Break 803.555
10 Saga Magazine 617.411 služby pro seniory

Martin Vymětal

O autorovi: Martin Vymětal

Má na starosti obchod, strategické plánování, koordinaci realizačního týmu a marketing vydavatelství. Zkušenosti nasbíral hlavně v public relations, na London School of Public Relations a spoluprací s magazíny Marketing & Media a Strategie. Zaměřuje se na efektivitu a promýšlí projekty tak, aby klientům přinášely peníze. Často vyráží do Londýna, Amsterodamu a Berlína na zkušenou.

,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 2 = 4

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.