Firemní časopisy

A tady na té fotografii můžete vidět Pepika Vomáčku, jak schází ze schodů

Popisky. Je to jen pár slov, ale podceňovat jejich význam se vážně nevyplatí. Podle výzkumů oční kamerou často právě fotka s popiskem rozhoduje při listování časopisem o tom, jestli čtenáři článku dají šanci a zkusí se začíst.

Pro některé cílové skupiny a formáty periodik jsou popisky u fotek důležitější, pro jiné méně. Každopádně bude fajn, když budou mít hlavu a patu a věci popíšou stručně a jasně. Čtenáři by zkrátka měly v jeho pouti magazínem pomáhat, a nikoli ho brzdit.

Co dokáže čtenáře naštvat?

Když mu nejde popisek přiřadit ke správné fotce

Sešlo se více fotek na jedné stránce? Nejlepší bude je očíslovat a popisky také. Nebo si dát pozor, aby byly šipky od popisků dobře zamířeny.

Když nemůže v popisku přečíst všechna písmenka

To se stává v obrázku. Takže se vyhněte bílému písmu na bílém triku a černému písmu na černém saku. Taky v trávě a v kupě sena se písmenka tradičně špatně hledají.

Když z něj děláte blbce

Západ slunce je západ slunce a berušku na kopretině taky každý pozná. Napište do popisku raději něco, co čtenář neví.

Když tam grafik zapomene text z minulého čísla

Takže se pod fotkou paní Vodičkové dočtete, že se jedná o šéfa bezpečnosti Jaroslava Průšu. Ačkoli to možná naštve víc paní Vodičkovou než čtenáře.


Barbora Středová

O autorovi: Barbora Středová

V roce 1986 viděla film Krokodýl Dundee a od té doby chtěla být novinářkou. Studovala žurnalistiku a masovou komunikaci na FSV UK. Pak dělala šéfredaktorku několika časopisů, například JazzTimes, T3 nebo Design & Home. V Boomerangu pracuje hlavně jako editorka všech novin, časopisů a newsletterů pro zaměstnance řetězce Albert. Teď už ví, že s filmem Krokodýl Dundee tohle povolání nemá nic společného. Ale stejně ji moc baví.

, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

54 − 51 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.