Firemní časopisy,Návod

5 tipů, co udělá vašemu magazínu dobře

Firemní časopis je živý organismus, který se neustále vyvíjí. Nebo lépe řečeno měl by se neustále vyvíjet, protože jinak začne čtenáře nudit. Pokud tedy začnete mít dojem, že vydáváte skvělý magazín, na kterém není potřeba vůbec nic měnit, měli byste se co nejrychleji vrátit zpátky na zem. Anebo si alespoň přečíst naše tipy a zamyslet se, jestli vám náhodou něco z nich ve vašem firemním médiu nechybí.

1. Rozšířená (augmentovaná) realita

Propojte svůj časopis s virtuálním světem a obohaťte jej o nový rozměr. Krátká videa, animace, slide show i spoustu dalších interaktivních parádiček jednoduše vložíte na specializovaný server Layar.com a do časopisu dáte logo Layar. Čtenáři pak stačí namířit na příslušné místo smartphone s nainstalovanou aplikací a materiál se mu spustí na obrazovce mobilu.

2. Infografika

Vezměte si nejsložitější, nejpopisnější a nejúmornější materiál v aktuálním čísle a zkuste se zamyslet, jestli by náhodou nešel zpracovat formou infografiky. Jeden dobře strukturovaný a popsaný obrázek dost často vydá za tisíc slov, navíc se váš časopis přiblíží moderním titulům ve světě, které si už dnes bez kvalitní infografiky neumíme představit.

3. Osobní příběh

Udělejte ze svých zaměstnanců hrdiny. Vlastně přitom zase až tak nezáleží, jestli vydáváte magazín pro své zaměstnance, kde se to jaksi předpokládá, nebo pro své zákazníky a obchodní partnery. I v tom druhém případě totiž nic nezkazíte, když v časopise představíte nejlepšího fachmana z firmy, který svými zlatými ručičkami dokáže věci, o kterých se čtenáři ani nesnilo. Lidi mají vždycky větší důvěru k výrobku, když ví, kdo za ním stojí.

4. Čtenářské pasti

Dnešní čtenář už není moc zvědavý na dlouhé bloky textu. Když chcete zaujmout a udržet jeho pozornost, musíte ji neustále něčím atakovat. Čím pestřejší materiál ve vašem magazínu bude, tím větší má šanci, že si z něj alespoň něco lidé přečtou. Dejte si proto záležet na trefných mezititulcích, zvýrazněných citacích nebo poutavých popiscích k fotkám.

5. Produkční vychytávky

Odchodem do tiskárny to nemusí končit, váš magazín je možné vyšperkovat ještě i při tisku. Například parciální lak nebo speciální ražba dodají titulce originalitu a šmrnc. A nejsou to jediné finty, které v tiskárně umějí. Neváhejte se obrátit na produkčního v agentuře, která pro vás časopis připravuje, ať vám navrhne, čím vším byste svůj magazín ještě mohli vyšperkovat.


Rudolf Král

O autorovi: Rudolf Král

Vystudoval scenáristiku a dramaturgii na FAMU, kam zběhl ze studií žurnalistiky. Nakonec se ale k novinařině vrátil a začal se jí živit. Jako šéfredaktor vedl časopis DVD Movie, natočil několik reklamních videospotů a podobně. V Boomerangu je od roku 2007 a vede hned několik magazínů (například časopisy pro ČSA, TGS, Lidl, Spaar...) a zodpovídá za práci týmu několika editorů a grafiků.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 2 = 3

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.