Firemní časopisy

3 dobré důvody, proč používat zrcadlo

Magazíny, a nejen ty firemní, jsou jako dětské stavebnice. Skládat se dají různě, ale nakonec to celé musí fungovat a držet pohromadě. A právě k tomu se výborně hodí zrcadlo.

Zrcadlo je jednou z nejšikovnějších pomůcek, kterou kdy redaktoři a editoři vymysleli. Jde o neobyčejně obyčejný nákres rozložení celého časopisu – stránek, rubrik, témat atd. A existují přinejmenším tři hodně dobré důvody, proč je nevzhledné a nemoderní zrcadlo zároveň nenahraditelné.

Je fajn vědět, co vlastně děláte

Časopis jde vyrobit i tak, že prostě vršíte obsah bez ladu a skladu tak dlouho, dokud nenaplníte požadovaný počet stran. Výsledek bude žalostný, o tom není pochyb. Leckoho ale možná překvapí, že tahle cesta je i velmi neefektivní. Když totiž nemáte od začátku jasnou představu o obsahu každé rubriky, děláte spoustu věcí zbytečně. Přepisujete, krátíte, doplňujete, sháníte lepší fotky, to všechno na poslední chvíli.

Radost pro oko i pro ucho

Díky zrcadlu bude váš magazín taky hezčí a příjemnější. Jasně a přehledně v něm vidíte rytmus a vnitřní dynamiku, snadno si naplánujete střídání krátkých a dlouhých, těžkých a lehkých nebo obrazových a textových materiálů. Tak dokážete udržet čtenářovu pozornost a provést ho celým časopisem od začátku až do konce, aniž by jeho zájem polevil.

V jednoduchosti je krása

Kam se hrabou všechny sofistikované redakční systémy. Zrcadlo funguje na principu snadném jako facka. Editor předá grafikovi vytištěný papír s rozložením jednotlivých rubrik, grafik si v něm odškrtává hotové stránky. Nic víc, nic míň. A hlavně – tomu slastnému pocitu, když ten starý cár papíru plný čmáranic a fleků od kafe konečně vyhodíte a začnete chystat zbrusu nové vydání, tomu se nic nevyrovná.

 

Jako bonus si můžete stáhnout maketu zrcadla, které používáme v Boomerang Publishing.

Maketa_zrcadlo

 

 


Jitka Součková

O autorovi: Jitka Součková

Vystudovala Fakultu multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. V profesním životě se nejdřív věnovala marketingu a public relations, pak se zaměřila na žurnalistiku a v letech 2004–2010 byla šéfredaktorkou časopisu Barlife. Od roku 2010 pracuje pro společnost Boomerang Publishing, kde se jako editorka podílí na tvorbě firemních i zákaznických magazínů, například pro ČSOB, OC Letňany nebo Český Červený kříž.

, , ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 2 = 2

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.