Trendy v content marketingu 2017 III.

Tabletové magazíny jsou definitivně mrtvé

Tvrzení v nadpisu platí také pro listovací online magazíny, PDF soubory rozesílané e-mailem a všechny ostatní formáty, které mají strukturu a vizuální podobu tištěného časopisu, pouze jsou distribuovány elektronickou cestou. To se samozřejmě netýká skutečných online magazínů ve smyslu skutečného HTML responzivního webu s interaktivními prvky (videa, animace, prokliky atd.). Ty fungují velmi dobře, protože respektují nároky a návyky čtenářů při konzumaci online obsahu.

Příklad: Dotyk, The Daily

Tabletové magazíny začaly masivně vycházet v roce 2010. Samotný Apple uzavřel dohodu s Rupertem Murdochem a začal vydávat společný tabletový deník. V roce 2016 ale bublina splaskla, protože se ukázalo, že přenesení tištěného obsahu v prakticky nezměněné podobě do online prostředí čtenáře prostě neoslovuje v takové míře, jak vydavatelé čekali. Prodeje českých online magazínů se na vrcholu pohybovaly jen v jednotkách tisíců a nepřinášely svým vydavatelům žádný zisk. Dotyk to zabalil minulý rok.

Pro zajímavost: Prodej tabletů v Česku klesl a chmurný bude i letošní rok.

www.computerworld.cz/analyzy-a-studie/prodej-tabletu-v-cesku-klesl-chmurny-bude-i-letosek-52666

 


Martin Vymětal

O autorovi: Martin Vymětal

Má na starosti obchod, strategické plánování, koordinaci realizačního týmu a marketing vydavatelství. Zkušenosti nasbíral hlavně v public relations, na London School of Public Relations a spoluprací s magazíny Marketing & Media a Strategie. Zaměřuje se na efektivitu a promýšlí projekty tak, aby klientům přinášely peníze. Často vyráží do Londýna, Amsterodamu a Berlína na zkušenou.

,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

− 2 = 7

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.