Content marketing,Firemní časopisy,Online a sociální média
Čtenáři přestávají rozlišovat, zda konzumují firemní médium nebo objektivní zpravodajství. Návštěvnost a čtenost firemních magazínů často překonává tradiční zpravodajská média a lidé je začínají brát jako rovnocenný zdroj informací stejně jako tradiční zpravodajství. Výzkumy žáků středních amerických škol ukazují, že žáci nejsou schopni rozlišit komerční zprávu od zpravodajství.
Na straně značek je výhoda v pohledu na přímou ziskovost média. Zatímco tradičnímu vydavateli musí zisk přinést inzerenti a prodej média samotného, značka realizuje svůj zisk prodejem zboží. Její magazín tak může být „nevýdělečný.“ Respektive – jeho vydávání/náklady spadají do rozpočtu marketingu a jako každá reklama jsou nazírány z pohledu investice a budoucího zhodnocení. Zatímco tradiční komerční média zápasí o existenci a ztrácí čtenáře, firemní média vycházejí čím dál více.
Příklad: ČEZ Šťáva – 3,2 milionů výtisků do každé schránky, VZP Pohoda pojištěnce – 8 milionů výtisků do každé schránky, Vodafone www.cilichili.cz – návštěvnost 1 milion unikátních čtenářů měsíčně…
S velkou mocí však přichází i velká zodpovědnost. Jak ji značky využijí? Na jedné straně mají více šancí sami vyprávět své příběhy a nenechat je média zkreslit (viz Trumpovo prohlášení o vlastním Twitter účtu), na druhou stranu budeme čelit většímu množství balastu, hoaxu a záměrně zmanipulovaných informací.
Efektivita, Trendy, Content marketing, content